lauantai 23. huhtikuuta 2016

Kampaamo-tinder

















Ilmianna hyvä kampaaja tai kampaamo!

Siitä puhe mistä puute, niinhän se menee...?  Mä vähän ihmettelen sitä kun sanotaan, että äitiyslomalla kulut pienenee ja äitiyspäivärahat muka riittää hyvin?! Tilanne voi tietysti muuttua kun lapsen myötä on vähemmän aikaa surffailla netissä, mutta oikeesti ei kai ne tarpeet mihinkään katoa? Jo nyt tuntuu, että ensimmäiseen äitiyspäivärahamaksuun on ikuisuus, joskin ei mitään ihme - onko kukaan yrittänyt elää kuukautta 314 euron palkalla, heh? Siinä vasta haastetta. (Ihmettelijoille tiedoksi, että äitiyspäivärahat maksetaan päivää ennen laskettua aikaa takautuvasti ja palkanmaksu on ainakin mulla päättynyt samana päivänä kuin työvelvoite.) Mutta ne tarpeet...

Mä tarttisin SPA-päivän. Mä haluaisin kulmien pigmentoinnin, mikä on sinänsä turhake, mutta voisi olla aika kova juttu kiireisessä vauva-arjessa...tai mistä mä mitään tiedän. Ja mä todella tarttisin kunnon kampaamokäsittelyn hiuksilleni! Edellisestä kerrasta on about puoli vuotta ja yksi syy on se, ettei mulla tunnu nyt raskausaikana tarttuvan värikään, edes kulmiin. Ja kyllä mä vähän varonkin... Lisäksi mun tekisi mieli ostaa kahdet kengät, laukku ja sisustaa koti loppuun, täällä neljän seinän sisällä kun kuitenkin tulee lähiaikoina vietettyä aika paljon aikaa. 

Muutenkin alkaa olla pinna kireällä, kun nukkumisesta ei tule mitään. Kun nivusiin ja selkään ja vatsaan sattuu, niin lenkit ei oikein jaksa innostaa, ja kun ei alkoholikaan ole maistunut kohta 9kk, niin sitä ei enää edes muista miltä sushit maistuu tai miten ravintolassa kuuluu olla. Siispä lasi kuohuvaa, vaahtokylpy tai onnistunut kampaamokäynti kera hiuspohjan hieronnan joskus toukokuussa tekisi niiiiiiiiiiin hyvää! Ja mä ehkä jopa jaksaisin tämän loppuajan, jos olisi jotain mitä odottaa...



Hiusten osalta ongelmana on tietysti perinteinen "mitähän sitä tekisi"? Mutta ennen kaikkea mihin kampaamoon menisin? Keskustassa hinnat on aika tuntuvia ja vaikka käsityö maksaakin, niin mä toivoisin, että hintaan sisältyisi myös hyvä palvelu ja se vaatii kampaajalta taitoa, intohimoa omaa työtään kohtaan, mutta myös samanlaista kauneuskäsitystä kun mulla. Jotenkin tuntuu, että kampaamoissa helposti mennään ääripäästä toiseen. Mä en halua tulla kampaamosta ulos näyttäen perheenäidiltä matkalla Prismaan. Don't get me wrong, sitähän mä kohta oon ja teen, mutta mä en halua maksaa reilua 200 euroa siitä fiiliksestä. Toisaalta taas ahdistaa mennä uberhipseripaikkaan, jossa kampaajan kanssa ei ole mitään juteltavaa ja mulla on koko ajan olo, että mä en kuulu tänne. 

Mun mielestä kaikilla kampaamoilla pitäisi olla säännöllisesti päivittyvä Instagram-tili, jossa näkisi millaista jälkeä syntyy ja kenen tekemänä. Peili Hiussalin Insta-tili on toistaiseksi johdossa, koska hiukset näyttää hyvältä, vaikken tiedäkään pysynkö blondina vaiko en. Monessa Insta-tilissä tai blogissa näkyy liikaa bileitä, tilaisuuksia ja "edustamista". Hienoa, että näitäkin juttuja on, mutta mitenkäs se varsinainen työn jälki...? Kuinkahan moni painii näiden samanlaisten ajatusten kanssa ja tyytyy lopulta vuosikymmenen ajan samaan hiusmalliin tai kampaajaan, kun ei uskalla muutakaan kokeilla. Eikö voisi olla mitään paikkaa, jossa kampaajat etsisi asiakkaita ja asiakkaat kampaajia ja se ohjelma jotenkin mätchäisi nämä yhteen? Vähän kuin kampaamo-tinder. :)

Jos tiedät jonkun ja voit suositella, niin kerro ihmeessä! :)

(Postauksen kuvat on lainattu Peili Hiussalin Instagram-tililtä.)

7 kommenttia:

  1. Mä oon käynyt Peilissä nyt 2 vai 3 vuotta ja suosittelen paikkaa :) monta taitavaa kampaajaa! Tsemppiä loppuraskauteen, mulla 6vk laskettuun aikaan. -Maria

    VastaaPoista
  2. Kiva kuulla asiakkaan kommentteja! :) osaatko kertoa miten hinnastoa kuuluu tulkita tai mitä suurinpiirtein maksaa esim. raidat olkapäämittaisilla hiuksilla? Todennäköisesti värejä olisi useampi ja jos vaaleita raitoja tulee niin varmaan suositellaan olaplexia..? Ja tsemppiä sullekin!!! :) Mulla enää 2,5 vko laskettuun aikaan, mutta tiedä sitten miten pitkään tässä menee... :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on pitkät hiukset, ja väri+leikkaus on ollut jotain 160-170 paikkeilla. Olaplexin otin viimeksi vaalennuksen yhteyteen, taisi olla 40e. Kannatti ottaa! :)

      Poista
    2. Ok, kiitti tarkennuksesta! Eli tohon hintaan sisältyy olaplex? Kysyin kerran yhdeltä kampaajalta hintoja it-paikassa niin jo puolipitkällä tukalla hinta kipusi 220€... :)

      Poista
  3. Hei,

    kurkkaa instagramissa @ponnarikielto. Veera H. työskentelee Folk Helsigissä ja tunnen monia tyytyväisiä asiakkaita :) Instassa on kuvia hiuksista ja hänen työnsä jäljestä. Itse en ole vielä päässyt käymään, mutta ehdottomasti aion tulevaisuudessa.

    Hyviä vointeja loppuajalle!
    -Marissa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei, kiitos vinkistä! Käyn varmasti kurkkimassa! :) Ja kiitos! Mukavaa kevään jatkoa sinullekin!

      Poista
  4. Hiushuone Dandyn Sumi Moreno! :) <3

    VastaaPoista

Mahtavaa, että päätit jättää kommentin! Piristät päivääni! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...