tiistai 14. huhtikuuta 2015

The Benefits of Ballet Lessons




(Kuvat: Pinterest)

Olenkin kertonut aiemmin, että käyn nykyään balettitunneilla. Yritin aloittaa jo kaksi vuotta aiemmin, mutta vasta viime syksyllä loksahti kohdalleen aikataulut ja sain kaverista seuraa. Aluksi aloitin yhdellä tunnilla viikossa ja se, ettei tarvinnut mennä tunnille yksin helpotti kummasti. Jo ekan kerran jälkeen olin kuitenkin niin innoissani, että pian kuvioihin tuli mukaan muuta tanssia, baletin tiiviskurssia ja nyt huhtikuussa käyn jo neljä kertaa viikossa balettitunnilla. 

Joka kerta tuntuu raskaalta lähteä, töissä on kiire, keskustasta ei meinaa löytyä parkkipaikkoja, iltaisin aika ei riitä enää mihinkään muuhun....mutta joka kerta tunnilta tullessan olen innoissani. Mulla on miljoona kertaa parempi olo kuin tunnille mennessä ja mä huomaan kehitystä, niin suorituksissani kuin omassa kropassa. Ajan löytäminen ei ole helppoa, ainahan se on jostain pois. Mutta nyt kun lentopallon jälkeen olen vihdoin löytänyt uuden rakkaan lajin, niin täytyy kyllä sanoa, että oman jutun löytäminen on kaiken A ja O. Sitten sitä aikaakin alkaa löytyä... Todennäköisesti salilla kävisin edelleen yhtä epäsäännöllisesti kuin aina ennenkin. Eikä se tunnille yksin meneminen tunnu enää yhtää pahalta. Yllättävää kyllä, baletin parissa olen tutustunut moniin todella mukaviin naisiin, joita kaikkia yhdistää intohimo balettiin. 

Yhtäkkiä olen huomannut, että yhdet kapeat housut ovatkin löystyneet jaloista. Kokeilin pitkästä aikaa kesäfarkkuja ja kas, eiväthän ne ole koskaan istuneet samalla tavalla kuin nyt! Reidet ja pohkeet eivät ota enää kiinni, kuten kävi lentisaikoina tai silloin kun kävin salilla. Ja lantiostakin on yhtäkkiä kadonnut 1,5cm, vaikka vaaka näyttää edelleen samaa lukemaa. Musta tuntuu, että tanssilla olen nyt saamassa juuri sellaiset jalat, joita olen aina toivonut, mutta en ole onnistunut tavoitteessani salilla koskaan aiemmin. :)

Vaikka tässä näitä fyysisiä tuloksia hehkutankin, eniten baletti on antanut mulle henkisesti. En tiedä olisinko selvinnyt viime syksystä ja talvesta ilman balettia. Niin paljon tapahtui, töissä oli stressiä ja talvikin oli pimeä kuin mikä. Baletin avulla olen onnistunut siirtämään ajatukset pois ikävistä asioita, olen kokenut onnistumisia ja jonkinlaisen euforian tunteen. Lähes poikkeuksetta joka ikinen kerta! 

Yllättävää on sekin, että olen ylipäätään löytänyt itseni tanssisalista. En ole koskaan ollut tanssijatyyppi, rakastan pallopelejä ja joukkuelajeja. Balettitunnille mua ei saatu lapsena millään lukuisista yrityksistä huolimatta ja tässä sitä ollaan. Liikunnan ilo on jotain, mistä aina puhutaan, mutta oikeesti se ei tule pakottamalla. Mä kannustaisin kaikkia rohkeasti kokeilemaan uusia lajeja, jopa niitä, joita ei kiinnosta kokeilla, koska silloin saattaa yllättyä. Koskaan ei pidä miettiä sitä, onko liian vanha, laiska, kiireinen tai kankea kokeilemaan uutta lajia. Ja jos teitä yhtään kiinnostaa testata millaista aikuisbaletti on, niin menkää ihmeessä. Se on ihan mahtavaa! :)

2 kommenttia:

  1. Totta. Työelämän paineet karisevat liikunnalla ja likkuminen ei kaduta,vaikka ensin intoa ei olisi ollut.
    Irma K

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Just näin! Mutta tärkeintä on tehdä sitä mistä itse nauttii - tanssi, hiihto, uinti, sali tai sauvakävely, kuka innostuu mistäkin.... :)

      Poista

Mahtavaa, että päätit jättää kommentin! Piristät päivääni! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...