tiistai 24. maaliskuuta 2015

Dreaming of....tops, bags and Dubai...


Muistatteko kun kirjoitin vähän aikaa sitten tässä postauksessa mun laukku-unelmista? No eipä siinä kauaa mennyt kun näiden rinnalle ilmeistyi yksi uusi tulokas, jota en saa enää mielestäni pois. Ja itseasiassa koko homma ei jäänyt edes yhteen laukkuun… Yhtenä iltana Dubaissa käytiin Pier 7 nimisessä drinkkipaikassa ja siellä se sitten tapahtui.



Ensiksikin pari sanaa Pier 7:sta: Kannattaa käydä! Okei, mulle tuli semivanha olo, koska silloin oli Ladie’s night ja paikka oli täynnä vimpan päälle pukeutuneita villejä parikymppisiä ja tietysti niitä metsästäviä miehiä, mutta jo sen pukeutumisen tai aivan jäätävien maisemien takia, paikassa ehdottomasti kannattaa käydä, jos on mahdollisuus!!! Varsinainen drinksupaikka on kattoterassilla ja valtavien ikkunaiden takana näkyy Dubai Marinan pilvenpiirtäjät lukuisine valoineen – huikeeta! Vaikka harmittelinkin sitä, etten päässyt Nykiin, niin noi maisemat ja lämmin ilta (huom! Nykissä oli samaan aikaan lumimyrsky) korvasivat kyllä aika hyvin ”menetyksen”. 


Itse otin aika rennosti biletyksen ja juomisen suhteen, joten mulla oli mahdollisuus keskittyä olennaiseen, eli vaatteisiin ja asusteisiin. Musta on todella mielenkiintoista seurata ihmisten pukeutumista. Usein kun ollaan käyty ulkona tyttökavereiden kanssa, niin multa on kysytty ”huomasitko sen ja sen miehen”, kun mä taas keskityn korkokenkiin, koruihin, kalvosinnappeihin, silmälasikehyksiin ja muihin pieniin yksityiskohtiin….no niin kävi nytkin. Louboutinin korkkarini olivat ihan fiiliksissä kun kerrankin ympärillä näkyi yhtä punaisia kavereita. ;) Sitten näin yhden naisen, keskipituisen, perushoikan...oli ehkä ruskeat hiukset…ööö? Mutta hänen asunsa kokonaisuudessaan kolahti todella paljon.

Nyt koetellaan teidän mielikuvitusta. Alla olevaan kollaasiin keräsin kyseisen asun kaikki elementit eri kuvien muodossa (kuvien tiedot löytyvät Pinterestistäni). Jouduin tyytymään tähän ratkaisuun, koska sopivia housuja ei meinannut muuten löytyä Polyvoresta, jolla yleensä teen kollaaseja…



Eli asuna hänellä oli musta cropattu off shoulder toppi ja korkeavyötäröiset persikanväriset housut. Yläosa oli sopivan paljastava ja tiukka kun taas löysähköt, korkeavyötäröiset ja nilkkapituiset housut sopivasti tasapainottivat kokonaisuutta ja antoivat tilaa korkokengille. Jalassa hänellä oli myöskin Christian Louboutinin mustat korkokengät ja olalla roikkui Saint Laurentin musta laukku kultaisilla yksityiskohdilla. Wow, sanon minä! Siitä päivästä lähtien olen odottanut, että saisin tehtyä copy catin asusta, mutta laukku olisi tässä aika olennainen….;)

Toinen haaste joka liittyy ko. asukokonaisuuteen on se, että mä käyn aika harvoin ulkona. Suurin osa ajasta menee toimistolla ja kun selviän kotiin, niin laitan verkkarit jalkaan ja tuijotan kattoa. Keskimäärin näin. Siispä jäin miettimään, miten saisin asusta enemmän toimistokelpoisen? Ehkä se ei toimisi kaikista tiukimmissä työpaikoissa tai ihan jokaisessa asiakastilanteessa, mutta kesä tulee ja lounaita tulee syötyä enemmän ulkona, ja itseasiassa mun pääasiallinen asiakas on tällä hetkellä ulkomailla, joten puhelinpalaverissa ei niin haittaa, mitä laittaa päälle… Sopivasti lomalla Esprit otti yhteyttä ja ehdotti yhteistyötä. Olen tehnyt kerran aiemmin yhteistyötä heidän kanssaan ja koska olin juuri löytänyt Espritilta kivan mekon tuleviin kesähäihin ja yllättynyt samalla miten paljon kivoja, töihinkin sopivia, vaatteita Espritillä on nykyään, ajattelin, että nämähän passaa hyvin yhteen.



Persikanvärisiä housuja en ole vielä onnistunut löytämään mistään, mutta iskin kyllä silmäni kahteen muuhun housumalliin Espritin sivuilla. Nämä mustat housut on musta ihan superkivat. Mulla on vastaavat Zarasta, mutta mä tykkään näiden vyötäröistä ja vetskareista vielä ehkä vähän enemmän. Housumalli on muuten ihan loistava myös Dubaihin, jos joku miettii, mitä siellä tulisi pukea päälle. 

Toinen housumalli olisi nyt tätä ajateltua asukokonaisuutta ajatellen vielä parempi, nimittäin nämä kollaasissakin näkyvät valkoiset housut. Koska olen saanut fiksaation mustasta off shoulder -yläosasta, niin mun mielestä valkoiset housut olisivat siihen paljon, paljon paremmat. Sitä paitsi ko. malli on ihanan raikas ja uudenlainen – ei höllyvää takapuolta, joita usein näkee kesäaikaan kun kaikki kaivavat valkoiset löysät pellavahousut ulos kaapeistaan talven jälkeen, eikä kuitenkaan kireitä valkoisia housuja, joista mulle tulee yläasteen valkoiset MicMacit mieleen…jaiks! ;) No toi oli nyt ehkä vähän liioittelua….huomaatteko, musta on tullut vähämmän jyrkkä kolmekymppisenä? ;) No mutta, ymmärsitte varmasti pointin. Housut olisivat samaan aikaan rennot ja siistit myös toimistolle. Ajattelin käydä sovittamassa molempia jossain…

Mitä tulee off shoulder -yläosaan, niin niitä on nyt aika paljonkin eri paikoissa, tykkään mm. tästä Asoksen versiosta ja tästä Miss Selfridgesin versiosta. Ja itseasiassa tämä Lindexin versio voisi ajaa kanssa asian....? Onneksi valinnanvaraa on, mutta toivoisin, että paita olisi riittävän pitkä (ei paljastelua työpaikalla), pitkillä hihoilla (ilmastointi) ja paljastaisi olkapäät sopivasti, ei siis varsinaista off shoulder -mallia vaan ehkä enemmän sellainen Bardot-yläosa tai todella avara vene-pääntie tms. 


Louboutinit ovat töihin vähän turhan näyttävät ja epämukavat, joten vaihtaisin ne mun mustiin nahkaisiin tai mokkaisiin Pradan korkkareihin, jotka ovat edelleen mukavimmat ja samalla kauneimmat mukavuuskengät, jotka olen toistaiseksi löytänyt! Ja sitten se laukku….ooh…mä arvon vielä parin mallin välillä, eikä toista edes meinaa löytyä netistä, joten tässä vain yksi kaunis fiiliskuva inspiraatioksi. Niin, ja sitten jos työtilanne tai lämpöasteen vaativat, niin olkapäille voi heittää vielä vaikka bleiserin lämmikkeeksi... :) *

(Kaikki fiiliskuvat ja niiden tiedot löytyvät Pinterestistäni eli täältä.)

2 kommenttia:

  1. Hyviä ideoita kesäpukeutumiseen. Suomen kylmyys vaan rajoittaa aika paljon kevyttä tai paljastavaa pukeutumista. Ainakin itse olen vilukissa ja minulle riittävän lämpimiä päiviä on liian vähän. Irma K

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen kyllä ihan samaa mieltä, Suomessa ei juuri haittaa, vaikka kaikissa vaatteissa olisi pitkät hihat! ;)

      Poista

Mahtavaa, että päätit jättää kommentin! Piristät päivääni! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...