keskiviikko 31. joulukuuta 2014

Happy New Year!

Vuosi lähestyy loppua. Edellisinä vuosina mulla on ollut vuoden vaihteessa tapana kirjoitella kuluneesta vuodesta ja unelmoida tulevasta. Olen kirjoitellut useampaan otteeseen myös kiinalaisesta horoskoopista ja siitä, miten mulla on ollut tapana lueskella ennustuksia huvikseni uuden vuoden aattona. Mun suhde horoskooppeihin on aika tyypillinen - luvataan hyvää, innostun. Luvataan ikäviä asioita - heitän horoskoopin nurkkaan ja totean, että ei noihin pidä uskoa, minä päätän itse omasta elämästäni.


(Kuva: täältä)

Vuosi takaperin lueskelin jälleen horoskooppia ja ajattelin, että nyt on kyllä niin masentavia asioita luvassa, että ei nämä voi mitenkään pitää paikkansa. Se, että asiat eivät olisi käyneet toteen olisi vain tehnyt poikkeuksen edelliseen kahteen vuoteen ja todistanut, että horoskooppeihin ei voi luottaa. Mulla oli luvassa vaikea vuosi, niin työn, yksityiselämän kuin rahankin suhteen. Joulukuussa olin kuitenin vielä tietämätön kaikesta....


(Kuva: täältä

Ja niin tuli tammikuu. En ole tänä vuonna ehtinyt kovin paljon kirjoitella blogiini saatikka avautunut täällä mistään kovin syvällisesti. Olin myös päättänyt, että jättäisin tänä vuonna listaamatta omaan vuoteeni mahtuneita asioita, mutta nyt kun huomasin maailman kovimpien bloggaajien hehkuttavat sitä, mitä kaikkea mahtavaa heidän elämäänsä on tänä vuonna mahtunut, päätin, että on hyvä kertoa myös toisenlainen tarina. Varmasti siellä ruudun toisellakin puolella on ihmisiä, jotka toivovat parempaa vuotta 2015 ja parempaa onnea ensi vuonna?

Tässä siis mun lista:

1. Tammikuussa tuli iloinen uutinen, sillä puolen vuoden kyttäilyn jälkeen saimme ostettua uuden asunnon. Parin kuukauden remppa venyi 10kk pituiseksi. On varmaan sanomattakin selvää, että itse tehtynä se vei paljon rahaa, ja rempan takia vuodatettiin verta, hikeä ja kyyneleitä.

2. Työn ja vapaa-ajan tasapainottaminen oli tänä vuonna todella, todella vaikeaa. Se vaikutti minuun ihmisenä ja varmasti myös lähimmäisiini. En ollut paras mahdollinen perheenjäsen taikka ystävä. Välillä tuntui, että epäonnistuin jokaisella elämän osa-alueella.

3. Mummoni kuoli kesällä. Tällaisissa tilanteissa huoli on lähinnä omista vanhemmista, mutta nyt ajan kanssa sen vasta tajuaa itsekin.

4. Perheeni muutti ulkomaille. Se, että itse jäin "jumiin" pahensi omaa fiilistä entisestään, mutta toisaalta teki yhteisistä harvoista hetkistä entistä arvokkaampia. Perheeni on kaikkeni.

5. Marras-joulukuussa tuli vielä kaksi ikävää uutista, joita en haluaa tässä tarkemmin eritellä.


Toki vuoteen 2014 mahtui myös hyviä asioita. Ennen kaikkea tämä vuosi opetti minulle, kuka minä olen, vahvisti sitä tunnetta, mitä MINÄ haluan elämältäni. Se myös muistutti siitä, että on muistettava pitää huolta itsestä ja omasta jaksamisesta, koska siten voi parhaiten auttaa myös muita ympärillä.

Ymmärrätte varmaan, että haluan uskoa vuoden 2015 horoskooppiin, sillä sen mukaan ensi vuonna on luvassa menestystä jokaisella rintamalla!! Tällaista horoskooppia ei ole minulle luvattu varmaan ikinä ja jos se on minusta kiinni, niin teen kaikkeni, jotta nämä asiat toteutuvat... Näillä sanoilla haluan jättää kaikki ikävät asiat taakse ja keskittyä tulevaan.

Haluan myös toivottaa teille kaikille hauskaa iltaa ja onnellista uutta vuotta! Toivottavasti tuleva vuosi tuo mukanaan meille kaikille paljon hyvää ja tiemme kohtaavat täällä blogissa tulevana vuonna yhä useammin! :)



8 kommenttia:

  1. Hyvää uutta vuotta sulle, toivottavasti se on parempi! :/

    VastaaPoista
  2. Ihanaa uutta vuotta! Toivon, että tää vuosi tuo sulle paljon kaikkea hyvää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, niin mäkin toivon! Ja oikein hyvää uutta vuotta sinullekin! :)

      Poista
  3. Kiitos rehellisestä tekstistäsi! Toivon sinulle kaikkea hyvää tälle vuodelle! Kiinalainen horoskooppi alkoi kiinnostaa, mistä luet näitä? t. Maria

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos itsellesi kommentista ja oikein hyvää uutta vuotta! Kiinalainen horoskooppi on suosittu myös Venäjällä ja luenkin sitä usein venäjäksi, koska kiinaa en osaa paria lausetta enempää... ;) Myös suomenkielisiltä sivuilta voi löytyä juttuja.

      Tärkeintä on tarkistaa mitä eläintä oma syntymävuosi vastaa (merkit toistuvat 12 vuoden välein) ja sitten lukea aina mitä kukin vuosi lupaa omalle merkille. Minä olen esimerkiksi syntynyt härän vuonna ja nyt on vuohen/lampaan vuosi. :)

      Tässä yksi linkki: http://ellit.fi/horoskoopit/kiinalainen-horoskooppi/kiinalainen-horoskooppi-2015 ja tästä voit tarkitaa oman merkin: http://ellit.fi/horoskoopit/kiinalainen-horoskooppi/kiinalainen-horoskooppi-vuositaulukko

      Hupsuja nämä jutut on, mutta siitäkin huolimatta jännittävää, että asiat toteutuvat mun tapauksessa paljon todennäköisemmin kuin jos luen naistenlehtien horoskooppia kaloille. ;)

      Poista
  4. Olen itsekin lukenut joiden bloggaajien yhteenvetoa kuluneesta vuodesta ja tuntuu tosiaan että muiden elämä on täydellistä. Tosin kyllä munkin listani näyttäsi hyvältä jos jättäisi pois sen tärkemmän ja samalla suurimman surun aiheen eli vieläkään meille ei suotu kovasti toivottua lasta :( Toivottavasti uusi vuosi tuo tähän muutoksen. Minäkin toivotan sinulle kaikkea hyvää tälle vuodelle!

    t. Tiiu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentistasi ja siitä kun kerroit täällä nimimerkilläsi näinkin tärkeästä asiasta! Tuo on asia, joka pelottaa minuakin, vaikka asia ei olekaan ihan vielä ajankohtainen...sitä niin suunnittelee kaikki asiat, mutta kun kaikkea ei voi suunnitella. Toivon kovasti, että sinunkin unelmat toteutuvat tänä vuonna ja kaikki järjestyy! :)

      Poista

Mahtavaa, että päätit jättää kommentin! Piristät päivääni! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...