lauantai 6. syyskuuta 2014

Dana Scott from Suits


(Kuva: täältä)




















(Kuva: täältä)



(Kuvat: täältä)



(Kuva: täältä)

Mulla on uusi TV-suosikki - nimittäin Dana Scott eli Scottie Pukumiehet-sarjasta. Jos voisin näyttää joltakulta tai pukeutua töissä just niin kuin hyvittaa, niin se olisi tässä. 

Harmikseni jouduin tänään jälleen kerran toteamaan, ettei Helsingistä tunnu oikein löytyvän kivoja työvaatteita. Kiva tarkoittaa siis sitä, että hinta on suhteessa siihen, mitä sillä saa. Olen etsinyt kissojen ja koirien kanssa mustaa kynähametta töihin, mutta kaikki hameet on väärän pituisia, a-linjaisia tai vyötärö on väärässä paikassa. Eikä ongelma ole edes siinä, ettei mulle kelpaisi mikään, en vaan olen onnistunut löytämään yhtäkään hametta, joka olisi tarpeeksi pitkä ja toisaalta mielellään vähän korkeammalla vyötäröllä. En myöskään halua kiiltävää kangasta, näkyviä vetoketjuja tai kangasta, johon jää kaikki hiukset ja pölyhiukkaset kiinni. 

Toinen, mitä voisin ostaa, JOS löytyisi, on harmaa jakkupuku, hameella. Kaikki vaihtoehdot tuntuvat olevat housupukuja. Ja vielä ikuisuusprojekti - mekot, joissa olisi hihat. Olen yrittänyt selvittää mistä Suits-sarjan kaikki kivat vaatteet ovat peräisin ja törmäsin mielenkiintoiseen artikkeliin tv-sarjan stailaajan haastattelulla. Siinä paljastettiin, että avain näyttäviin asuihin on räätäli, joka säätää kaikki vaatekappaleet niin, että ne istuvat täydellisesti naisten päällä ja tarvittaessa on ostettu jopa kaksi samanlaista mekkoa, josta toinen on muuttunut mekon hihoiksi...ja sitä kautta mekkokin toimistokelpoiseksi. Aikamoista!

Onko teillä ongelmia löytää työvaatteita ja missä olette tehneet parhaat löydöt? :)

16 kommenttia:

  1. Allekirjoitan murheesi. Olemme Marjon kanssa monesti puhuneet, että täältä puuttuvat lähes kokonaan keskihintaiset merkit, joita esim. Briteissä on paljon. Whistles, Reiss, LK Bennett, you name it. Kynähamekin on sellainen vaatekappale, että verkkokaupoista on vaikeahko ostaa, ilman todennäköistä palautus- ja vaihtorumbaa.
    Miia

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on just näin, nimittäin mulla on muutama kynähame ollut kiikarissa jo jonkin aikaa, mutta vieläkään en ole päättänyt, minkä uskaltaisin ostaa, että se todennäköisimmin kävisi....toisaalta sellaista ihan täydellistä ei varmaan löydykään, ellei hametta teetä omilla mitoilla. Mutta samaa mieltä olen, Suomessa olisi kysyntää muunlaisillekin vaatteille, kuin Gina Tricot/Cubus/VeroModa/BikBok jne.... tuntuu kyllä, että Zaralle ei ole mitään kilpailijoita, eikä kaikkea haluaisi sieltäkään ostaa! :)

      Poista
  2. Hihallisiin mekkoihin otettaisiin täälläkin vihjeitä vastaan...

    Tiitii

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on yksi todella kiva hihallinen villamekko DVF:ltä, malli on Bentley pidemmällä helmalla, mutta en ole nähnyt niitä villaisina missään pitkään aikaan... Ja sitten löysin just aika kivan villasekoitemekon t-paita-pituisilla hihoilla Lindexistä. Se oli yllättävänkin hyvä löytö hintaan nähden! :) Mutta sama juttu - hihkaistaan puoli ja toisin! :)

      Poista
  3. Täysin samaa mieltä! Itse olen kokenut haastavaksi löytää työvaatteita, jotka olisivat tarpeeksi asiallisia työhöni (toimin rahoitusalalla), mutta silti nuorekkaita ja ei liian jäykkiä. Massimo Dutista olen tehnyt aina välillä hyviä löytöjä reissuilla ja sitten Tiger of Swedeniltä ja Filippa K:lta. Vaikka työvaatteita tulee käytettyä eniten, en kuitenkaan haluaisi maksaa itseäni kipeäksi niistä ja näin ollen välillä aiheuttaa päänvaivaa löytää klassisia, mutta kohtuuhintaisia työvaatteita. Tosi kiva, kun teet postauksia työpukeutumiseen liittyen. Itse koen sen pukeutumisessa kaikista mielenkiintoisimmaksi (juuri sen takia, että niissä vaatteissa tulee vietettyä niin paljon aikaa), mutta samalla niin haastavaksi. t. Maria

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ymmärrän hyvin! Aika samoja merkkejä olen itsekin pyörittänyt, mutta kaipaisin just jotain vähän ekstraa ja vaihtelua... Ja sit pyrin jotenkin ajattelemaan niin, panostan sellaisiin vaatteisiin vähän enemmän, jotka ovat monipuolisia ja sopivat sekä toihin että vapaa-aikaa, silloin hinta ei ehkä kirpaise niin paljon. Esim. nyt olisin valmis laittamaan vähän enemmän rahaa laadukkaaseen ja hyvin istuvaan kynähameeseen, koska se menisi töihin ja juhliin, mutta esim. mustat bleiserit olen ostanut aina Zarasta, koska mulla ne on todella kulutuskappaleita ja istuvat kuitenkin hyvin. :)

      Poista
  4. Oon huomannut saman! Varsinkin oikean pituisten hameiden ja mekkojen löytäminen on ongelma. Joko ne on liian lyhyitä töihin tai vähän kärjistäen suunniteltu noin 20 vuotta vanhemmille naisille. Toinen on ongelma on nuorekkaat ja samalla laadukkaat jakut. Mä oon löytänyt Suomesta parhaat hinta-laatu suhteiset - ihme kyllä - H&M:ltä, mutta niitäkin tulee vastaan harvoin. Oon jo oppinut, että kun joskus tulee oikean pituinen hame tai mekko vastaan, niin pitää ostaa monta kappaletta... Massimo Duttilta ostelen ulkomailla, harmi kun niillä ei oo verkkokauppaa. Jos ratkaiset tän työvaateongelman niin vinkkejä otetaan vastaan! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun täytyy selvästi tehdä näitä workwear-postauksia vähän useammin, koska täällä näköjään aika moni painii samojen ongelmien kanssa, ehkä voidaan siten saada vähän vinkkejä toisiltamme! :) IROn jakut on hintavia eikä välttämättä ihan sitä tiukinta pukukoodia, jos hakee klassista mustaa jakkua, mutta muuten annan niille kyllä täydet pointsit - jakut istuvat nimittäin TODELLA hyvin ja ovat kivalla tavalla asiallia ja erilaisia. Ne on myös helppo yhdistää niin sinisiin farkkuihin kuin mustaan mekkoon/housuihin/hameeseen. :)

      Poista
  5. Hei,
    Ei liity tähän postaukseen, mutta en voi olla kysymättä vieläkö haaveilet Célinen trapezesta? Lueskelin vanhempia postauksiasi celineistä ja tuli mieleen. Terkuin Minttu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onhan se ihana - no doubt about that! :) Tällä hetkellä mulla on pari muuta laukkua listalla, jotka haluaisin käytännön syistä ostaa ensin, mutta ei ole ollenkaan poissuljettua, että hankkisin jossain vaiheessa värillisen tai beige/mustan Trapezen. :) Laukkuja ei kuitenkaan ole varaa ostaa ihan koko ajan, niin varmaan hetki menee.... :D

      Poista
  6. Minun suosikkimerkkini työkäyttöön tulevissa hameissa on Ril's. Heillä on paljon klassisia naisellisia hamemalleja, joissa on riittävän pitkät helmat pidemmällekin. Materiaaleja joutuu toki vähän katsomaan, mutta villasekoitekankaisiin olen ollut tosi tyytyväinen. Ovat vesipestäviäkin enimmäkseen. Tuli mieleen, että Ril'sillä on yleensä ollut saman tyylisiä mekkojakin kuin noissa kuvissa hihalla ja ilman. Itse en tykkää mekoista, joten sen enempää en niiden osalta osaa sanoa. Ril'sissä on myös se hyvä puoli, että sitä myy moni taho ja valikoimat vaihtelevat hieman eri ketjujen välillä. -Q

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos mekkovinkistä! Täytyypä katsoa mielenkiinnosta heidän valikoimansa...jotenkin olen jo vuosia sitten todennut, että Ril'sin vaatteet ei oikein istunu mun päällä, niin se sitten jäi kokonaan, mutta niinhän se on, että mallistot muuttuu ja kroppaa muuttuu, niin eihän sitä koskaan tiedä, jos vaikka tekisi jonkun hyvän löydön! :)

      Poista
  7. H&M on minullekin yleisin ostospaikka työvaatteille. Seuraan aktiivisesti heidän uutuuksiaan sillä silmällä, löytyykö omalla hankintalistalla olevia tuotteita. Olen löytänyt ihan hyvälaatuisia vaatteita heiltä, tosin se vaatii kyllä perehtymistä. Housuissa H&M on minulle malleiltaan ihan ykkönen.

    Muita työvaatesuosikkeja on Esprit, Dorothy Perkins ja Uniqlo neuleissa.

    Tiitii

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Uniqlon cashmereneuleet kiinnostaisi kyllä muakin - harmittaa, kun jätin viimeksi ostamatta. Enpä olekaan pitkään aikaan tarkistanut, joko heidän verkkokauppa toimittaisi Suomeen? Mä yritän kanssa pitää silmällä H&M:n premium quality -tuotteita, just lähinnä cashmereneuleiden ja silkkipaitojen vuoksi... :)

      Poista
    2. Toimittaa, tovin jo. Kevytuntsikat on ihan huippuja.

      Poista
    3. No sepä olikin iloinen uutinen, kiitos vinkistä! :)

      Poista

Mahtavaa, että päätit jättää kommentin! Piristät päivääni! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...