maanantai 12. toukokuuta 2014

tea time




Mä olen juonut teetä niin kauan kuin muistan. Pienenä äiti laittoi aina teehen sokeria, mutta taisin luopua sokerista viimeistään ekalla luokalla. About kymmenen vuoden iässä siirryin täysin vihreän teen juomiseen ja sillä tiellä ollaan edelleen! Matkalla on kokeiltu valkoista teetä, erilaisia mausettuja vaihtoehtoja ja vaikka mitä muuta, mutta palaan aina vihreään jasmiiniteehen.

Viimeisin villitykseni on ollut lämpimän veden juonti. Miksi vesi, koska se maistuu niin hyvältä. Miksi lämmin vesi, varmaan koska olen aina jäässä. Niin tai näin, lämmin vesi on ihan kiva vaihtoehto mm. iltapalan yhteydessä...kummallinen tapa, mutta mä tykkään. :) Enkä kaipaa edes sitruunaa sekaan! Lämmin vesi ei ole kuitenkaan korvannut vihreää teetä sekään, se on vain yksi vaihtoehto lisää.

Vaihtoehtoehdoista puheen ollen, edellisessä työpaikassani työkaverini maistatti minulla monta kertaa Pukka-teetä. Silloin tuli juotua stress freetä ja naisten hyvinvointiteetä ja ties mitä muuta, mutta vasta pari kuukautta takaperin eksyin Ruohonjuureen ja se olikin sitten menoa. Lähdin ulos valtavan paperikassin kanssa ja teetä kyseiseen kassiin mahtui jopa neljä paketillista. Yksi oli ihan järkyn makuista, toinen (Pukka: Relax) on ollut kovassa käytössä työpaikalla ja kolmas (Pukka: Cleanse) kuuluu nykyään mun kasvojenhoitorutiineihin. Naamio naamalle ja fenkoliteetä kuppiin ja johan arjen irtiotto on taattu! :) Jokaisen teen liitän voimakkaasti tiettyyn tilanteeseen, en esimerkiksi voisi juoda Pukka-teetä ilta- tai aamupalalla, sen sijaan sellaisenaan nautittavaksi ne sopivat erinomaisen hyvin. Koittakaa!

Onko täällä muita teefaneja? :)


2 kommenttia:

  1. Heipa. Olen korvannut iltateen kuumalla vedellä, koska se ei valvota kuten tee, Mielestän erityisesti vaniljalla maustettu tee sopii iltaa, kun taas aamulla maustamaton tee on hyvää.I-Elina.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen tainnut juoda teetä niin pitkään että mulla ei ole nukkumisen ja teen välillä mitään yhteyttä... Vai vanilja? Pitääpä kokeilla, kuulostaa mielenkiintoiselta... :)

      Poista

Mahtavaa, että päätit jättää kommentin! Piristät päivääni! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...