maanantai 30. joulukuuta 2013

Shopping list 2014

Tittitidiiii...tätä hetkeä on moni odottanut ja uuden vuoden kynnyksellä onkin vihdoin aika paljastaa, mitä olen kirjannut uudelle ostoslistalleni! Mikäli täällä on joukossa uusia, niin kannattaa katsoa ainakin tämä ja tämä postaus. Mutta asiaan...


Shopping list 2014


Tässä vaiheessa lista näyttää aika hurjalta, mutta niin sen kuuluukin. Kaikkea ei kuitenkaan vuoden aikana löydy eikä kaikkeen varmaan rahatkaan riitä, mutta jos lista olisi liian suppea, niin tulisi ostettua huteja, kun ei muistaisi, mitä pitää ostaa oikeasti. Laaja ostoslista helpottaa myös aleaikana ja silloin kun sattuu löytymään jotain kivaa esim. Outnetissa. Silloin tietää nopeasti onko kyseessä mieliteko vai tarve ja kannattaako toimia nopeasti!

Ostoslistani jakautuu kolmeen osioon:

1. Laadukkaat perusvaatteet
Näillä ei välttämättä ole kiire, mutta niiden olisi hyvä löytyä jokaisen vaatekaapista. Niitä ei välttämättä ole kivaa ostaa ja ne jäävätkin helposti ostamatta. Näille vaatteille on kuitenkin tiedossa lukuisia käyttökertoja ja ne kestävät aikaa, joten laadukkaat materiaalit ovat mun tapauksessa se, mihin kiinnitän huomioni ensimmäisenä. Jos hyvää laatua saa joskus hyvällä hinnalla, niin silloin ei kannata epäröidä!

Mun tapauksessa tähän ryhmään päätyvät seuraavat jutut - musta hyvin istuva hame, cashmere-neuleet ja -neuletakit, silkkipaidat, jakut (mun tapauksessa IROn jakut ja Zaran mustat bleiserit), paksu neuletakki ja työkäyttöön soveltuvat mekot.

2. Himotuslista
Mulle nämä on juttuja, jotka haluaisin jossakin vaiheessa omistaa, mutta jo pelkästään niiden hinnan takia ne eivät vielä ole omistuksessani, heh. Näitäkin on hyvä pitää mielessä, sillä koskaan ei tiedä, jos jotain vastaavaa löytyy alesta tai vintage-kaupasta tai ehkä joku tuttu haluaa päästä vastaavasta tuotteesta eroon. Sitten on tietysti matkoja, synttäreitä ja veronpalautuksia, joita kannattaa hyödyntää ko. tuotteiden hankkimiseen. 

Mulla tällä listalla ovat luonnollisesti laukut - Celinen Trapeze, Chanelin 2.55 ja WOC, viikonloppulaukku (jota kollaasissa esittävät mm. LV ja Givenchy) ja takit (IROn nahkatakki ja Burberryn trenssi).

3. Kultainen keskitie
Tällä listalla ovat kaikki muut laadukkaat merkkivaatteet yms. jotka haluaisin, tarvitsisin tai joiden olen huomannut olevan äärimmäisen hyviä käytössä. Näiden tuotteiden yhdistävä tekijä on kuitenkin se, että hintataso on hieman huokeampi kuin edellisessä ryhmässä ja näitä voi todennäköisemmin löytyä myös alennusmyynneistä. Tälle listalle on myös hyvä laittaa asusteet, sillä isompien ostosten välissä rahat riittävät joko niihin tai ketjuvaatteiden shoppailuun, mutta mä luonnollisesti valitsen tuon ensimmäisen version. 

Tälle listalle olen laittanut aurinkolasit, huivit, meikkipussit sekä muutamat perustarpeelliset kengät, kuten kultaiset sandaalit (mulla Jimmy Choo), matalat kengät (mulla Charlotte Olympia ja Alexander Wang) ja kiilakorkonilkkurit.


Saas nähdä missä ollaan joulukuussa 2014....  Ja loppuun kysymys. Moni innostui viime vuonna tekemään myöskin ostoslistan minun listani nähtyään, joten mikä teidän listojenne laita on nyt? Maltoitteko pysyä suunnitelmissa? Löytyikö tarvittavat jutut? Vai unohtuiko lista ja lähtikö homma lapasesta?? :)

2 kommenttia:

  1. Olen tavallaan oppinut ja kokenut ostoslistoistani sen että mikäli joku vaate tai asuste roikkuu siinä parin vuoden ajan tai yli, niin en oikeasti sitä halua tai tarvitse koska muuten olisin ostanut sen jonkun muun ostoksen sijasta jo huomattavasti aiemmin :)
    Pidän siis tarpeelliset eli "essential" -ostokset ja "maybe still nice to have" -ostokset omilla listoillaan, helpottaa suunnittelua huomattavasti.
    -L-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvät nimet listoille! :) Välillä mulle käy samoin, että joku tuote roikkuu listalla ja tippuu sitten pois, mutta sitten on tuotteita, jotka haluaisin, mutta kaikkeen ei vaan riitä rahat tai sitten ei satu löytymään sitä oikeaa yksilöä, joka istuisi hyvin...sellaisia voivat olla kengät, nahkatakki tai esim. trenssi, jota olen sovitellut monen monta kertaa.... :)

      Poista

Mahtavaa, että päätit jättää kommentin! Piristät päivääni! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...