torstai 19. joulukuuta 2013

i die again




(Kuvat Nathalie Schuterman.)

Voi että, mulla on hirveä hinku Tukholmaan ja voisin tuijottaa näitä Nathalie Schutermanin jouluikkunoita loputtomiin. Tulee ihan samanlainen olo, kuin vanhassa tutussa Yksinkotona-leffassa, missä Kevin katsoo ikkunasta toisen perheen jouluidylliä ja tuntee itsensä niin yksinäiseksi ja eksyneeksi. Mulla olisi varmaan sama koiranpentuilme, jos Nathalie näkisi mut ikkunalasin läpi... :) Tuo liike ja nuo kuvat ovat vaan niin täydellisiä!!

Sitten kymmenen pisteen kysymys: millä ihmiset muokkaavat kuvat tällaisiksi värillisiksi, mutta hieman harmaasävyisiksi? En edes tiedä millä tuota sävyä kutsutaan, mutta varmasti kaikki ymmärtävät - värimaailman on yhtä harmoninen kuin musta-valkokuvassa, mutta silti kuusen erottaa vihreäksi?? You know...


2 kommenttia:

  1. Mä ainakin käytän photoshopissa curves-työkalua. Olen tehnyt sellaisia erivärisiä omia. Yksi vaihtis on heittää kuvan päälle värillinen taso (esim. t.sininen, t.vihree) ja laittaa siihen läpinäkyvyyttä. Photoshopissa on erilaisia sekoitustiloja, eli miten se taso näkyy läpinäkyvästi.

    En tiiä onko tää sitä mitä haet, mutta ainakin tällä saa kivan tunnelman kuviin.

    http://www.enninkengissa.fi/2012/10/photoshop-curves-ja-syksy.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei, kiitos vinkeistä! Mulla ei ole ko. ohjelmaa koneella, mutta ehkä pitäisi hankkia ja alkaa opetella... :)

      Poista

Mahtavaa, että päätit jättää kommentin! Piristät päivääni! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...