lauantai 30. marraskuuta 2013

The Perfect Wardrobe - my rules!

Tiedättekö, tein tänään jotain, mikä ei ole yhtään mun tapaista. Näin tänään Stockalla yhden venäläisen naisen, jolla oli niin sairaan hienot saapaat ja sitäkin hienompi turkki, että mun oli pakko ottaa puhelimella pari kuvaa salaa....hups. :)

Mutta asiaan, eräs lukija jätti tänne blogiin kivan kommentin alla olevan postauksen yhteyteen ja mä sitten innostuin kirjoittamaan vastaukseksi ihan oman postauksen aiheesta. Kysymys kuuluu näin:

Kommenttini ei tainnut tulla perille asti ensimmäisellä kerralla :) Mutta siis tämä postaus oli oikein asiaa! Mahtavaa lukea boggaajasta, joka suunnittelee vaateostojaan! Tosin haluaisin kuulla lisää -miten rakennat kollaasia ja "ostoslistaa"? Käytkö katselemassa listan vaatteita kaupassa vai onko nänä nettikauppojen helmiä? Tutkitko materiaaleja? Kestävyyttä? Entä mistä bongaat uusia merkkejä ja suunnittelijoita vai onko sinulla vankat omat suosikit? 
 

Kollaasien rakentaminen
Mitä tulee kollaasien tekniseen puoleen, niin käytän niiden tekemiseen usein Polyvorea. Sieltä löytyy aika hyvin kaikki enemmän tai vähemmän merkkituotteet samaan aikaan kuin ne ovat kaupoissakin myynnissä, mutta jos ostamiani tuotteita ei löydy, niin etsin niitä muistuttavat. Viime vuoden alussa tein kunnon vaatekaapin tyhjennyksen ja listasin sen jälkeen mitä kaapistani puuttuu. Silloin tilanne oli erityisen hälyttävä kenkien kohdalla. Ja koska mun mielestä laatu korvaa määrän, niin voitte ehkä kuvitella, että mun kenkäparien määrä ei todellakaan ole yhtä suuri kuin naisilla keskimäärin!! Ja sitten pitkin vuotta, sitä mukaa kun ostin jotain täydennystä vaatekaappiin, niin keräsin vastaavia tuotteita kollaasiin, ei siis toisinpäin. Mikä siis tarkoittaa sitä, että kollaasi vastaa hyvin todellisuutta. Jos tekisin kollaasin liikaa etukäteen tai liian myöhään, niin ko. tuotteita ei välttämättä enää löytyisi Polyvoresta.

 

Mistä helmet löytyvät?
Lähes kaikki kollaasin tuotteet on ostettu netistä, ja mikä parasta, noin 80% ostoksista on tehty alennuksella! :) Siinä on joutunut kyllä kyttäilee tuotteita aika pitkään ja etsiä niitä ympäriinsä, mutta säästön ansiosta se on kannattanut! Pari juttua ostin Stockmannilta ja muutaman ulkomailta. Yllättävää kyllä, olen onnistunut kokojenkin kanssa äärimmäisen hyvin, vaikka tilailinkin paljon netistä, mikä tietysti helpottaa tulevilla ostoskerroilla.


shopping list


Laatua, laatua ja lisää laatua
Kun teen ostopäätöksiä, niin laatu ratkaisee. Ja mitä enemmän laadukkaita materiaaleja ostan, niin sitä helpommaksi tulee kieltäytyä akryylista ym. En siis missään nimessä tilaa tuotetta ulkonäön perusteella, jos materiaali ei ole sellaista, mitä etsin. Laadukkaat vaatteet kestävät ainakin mun käytössä paremmin ja vien niitä mielelläni tarpeen mukaan pesulaan ja suutarille. Kestävyyden huomaa vasta käytössä, mutta toistaiseksi mua on onnistanut. Ja mitä tulee vaatteiden korjaamiseen, niin onneksi osaan itsekin ommella ja perheestä löytyy  huippuompelija, joten voin tarpeen mukaan säätää hameiden helmoja ja vyötäröitä sopiviksi.

Suosikkimerkit
Vaikka mulla on edelleen satunnaisia vaatekriisejä, niin mä olen löytänyt oman tyylini - tiedän mistä pidän ja mitä mun tulee käytettyä. Kauneus on tietysti katsojan silmissä, joten en väitä tietäväni mikä mulle sopii, mutta tiedän millaisissa vaatteissa tunnen oloni itsevarmaksi ja uskon, että se auttaa aika pitkälle. Lisäksi koen, että on tärkeää tuntea oma elämäntyylinsä ja olla sille vaateostoksilla uskollinen. Käyn nykyään niin harvoin ulkona, etten näe pointtia ostaa miljoonaa minimekkoa ja korkkariparia, vaan investoin mielummin pariin kalliimpaan tuotteeseen ja käytän niitä sitten kun tilaisuus tulee. Ja koska mulla on selvää mitä etsin, niin pikkuhiljaa olen löytänyt myös sellaiset merkit, joiden vaatteista pidän todella paljon. Mainittakoon nyt tähän hätään IRO, Rag&Bone, DVF, J.Crew, Celine, Zara ja Victoria's Secret.

Tällainen postaus tällä kertaa. Oisko kellään mitään muita postausideoita? Tuntuu, että itsellä ei mainaa riittää aika eikä luovuus ideoimiseen tällä hetkellä.... :)


2 kommenttia:

Mahtavaa, että päätit jättää kommentin! Piristät päivääni! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...