perjantai 11. lokakuuta 2013

Mitä nyt ja mitä seuraavaksi?

Tervehdys kaverit! Ajattelin nyt vähän kirjoitella, mitä mielessä liikkuu. Olen pitänyt blogilomaa viikon verran, mutta edelleenkän en tiedä mitä mieltä olen mistäkin. Huomasin, että täällä blogissa on kuitenkin käynyt päivittäin niin paljon porukkaa vierailemassa (toivottavasti toiveena, että olisin postannut jotain uutta), että ajattelin velvollisuudekseni valaista hieman tilannetta.

Sinällänsä bloggaamisesta on turha kehitellä sen suurempaa draamaa, tilanne on vaan nyt se, että töitä on aika paljon ja rättipoikkiväsyneenä saan just ja just pidettyä mun muun elämän kasassa ja likapyykkivuoren kohtuullisena. :) Myöskin luovuuden kannalta pää on lyönyt aika tyhjää. Mä kaipaisin jostain lisää aikaa ja energiaa, jotta en joutuisi tekemään jatkuvasti valintoja sen suhteen, mikä on pakollista, terveellistä tai kivaa ja jos mahdollista saisin vielä jostain intoa mun vanhoihin harrastuksiin kuten piirtämiseen ja maalaamiseen....saatikka että kävisin jonkun valokuvauskurssin.



Mä mainitsin joskus, että blogini tavoitteena ei ollut sen muuttaminen kokopäiväiseksi työksi, mutta toivoin, että se jollain tavalla auttaisin minua kirkastamaan omia ajatuksiani ja toisaalta auttaisi minua löytämään itseäni kiinnostavat alan ja työn. No tilanne on nyt jo jonkin aikaa ollut se, että työni täyttää mun kaikki tarpeet niin luovuuden, kirjoittamisen kuin sosiaalisuudenkin osalta, ja sitten taas aika ei riitä siihen, että keksisin päivittäin muotiaiheisiä postauksia mun omalla vapaa-ajalla ihan vaan hyvin vuoksi. Senpä takia kai on alkanut tuntua siltä, että juuri tämä blogi vaatii minulta enemmän kuin se antaa. Multa on tavallaan kadonnut bloggaamisen päämäärä ja punainen lanka. On alkanut tuntua siltä, että valitsemani aihealue (muoti/tyyli) rajoittaa minua ihan liikaa ja valitsemani tiukka raja siitä, että en kerro mitään henkilökohtaista (vaikka mieltä painasikin jokin asia) ei anna minulle tarpeeksi vapautta olla oma itseni tunteineni ja kaikkineen.

 
Yksi asia, joka potuttaa päivittäin on myös tämä kone, joka tietokonevuosissa on ollut jo pidemmän aikaa eläkkeellä. Se surisee, ylikuumenee ja on äärimmäisen hidas. Lisäksi multa puuttuu pieni kamera, jota voisin kantaa mukanani enemmän. Tämä kaikki on yhtä kuin = tarvitsisin paljon rahaa, jotta saisin välineet, jotka helpottaisivat postaamistani ainakin tekniseltä osalta. Lisäksi mä olen totaalisen kyllästynyt mun blogin visuaalisuuteen ja Bloggerin toiminnot eivät tunnu taipuvan niihin hyvin yksinkertaisiin asioihin, joita toivoisin.

Samaan aikaan, mua harmittaa ihan sikana bloggaamisen lopettaminen, minkä vuoksi mä en edelleenkään ole valmis painamaan kaasua. Olenkin pyöritellyt mielessäni seuraavia vaihtoehtoja:

1. Yritä päästä yli teknisistä onglemista ja älä ota stressiä postausten määrästä taikka laadusta.

2. Lopeta blogi. Ota lomaa. Perusta uusi. (Ehkä uudelle pohjalle. Ja ehkä voisit panostaa parempiin työvälineisiin. Ehkä voisit jopa kirjoittaa eri aiheista...)

3. Lopeta koko homma, ennen kuin kaikilla menee hermot.


Ja tilannehan on se, että mä olen yrittänyt tuota ensimmäistä vaihtoehtoa jo aika pitkään, vaihtelevalla menestyksellä, mutta ei se oikein enää toimi, jos toimi koskaan. Vaihtoehto kaksi houkuttelee, mutta vaatii rahaa, aikaa, kärsivällisyyttä, en tiedä muita vaihtoehtoja kuin Blogger, enkä haluaisi menettää kaikkea sitä, mitä nyt on jo kasassa lukijoista blogin nimeen. Vaihtoehto kolme tuntuu taas niin vaikealta päätökseltä, että kuten sanoin, en ole vielä tähän päivään asti pystynyt siihen.

Onko kellään mitään sanottavaa tähän? Toiveita, ideoita, risuja tai ruusuja? Ehkä te autatte mua tekemään jonkun päätöksen suuntaan tai toiseen.... :) Jos jos ette, niin hyvää alkavaa viikonloppua kaikille! Täällä on piiiiiiitkästä aikaa alkanut viikonloppu musiikin, hyvän ruoan, punaviinilasin ja pian saunan merkeissä.... :)

(Kuvat lainattu.)


12 kommenttia:

  1. Kuullostaa tutulta.. Ota kuukauden breikki, keskity likapyykkiisi / muuhun elämään ja kato mikä fiilis sen jälkeen on:) ja saa täällä pikkasen avautuakin muotipostauksien välissä! Yritä jaksaa:)

    VastaaPoista
  2. Hei mun mielestä kaikki postaukset on hyvä juttu. Blogin nimihän on karkeasti suomeneettuna laukkuja, kenkiä ja niin edelleen. joten voithan kirjoittaa misä haluat. Voi olla jopa kiinnostavampaa että blogissa on erityyppisiä postauksia. Ja kaikkia lukijoita ei välttämättä kiinnosta jokainen aihe. Turhaan ei kannata stressata aiheessa pysymisessä, kunhan jotenin liittyy muotiin taikka itseesi =) Myöskään postausten määrä ei ole tärkein vaan se että niitä on edes jonkun verran ja että ne on tehty omasta halusta, eikä ns. pakotettuna ja väkisin.
    -Eric

    VastaaPoista
  3. Toivottavasti et ainakaan lopeta kokonaan. Ota tosiaan aikaa muuhun hetkeksi ja mietin millä tavalla haluat jatkaa jos haluat. Kuten tuossa ylempänä mainittiin, blogin nimen perusteella täällä voisi olla muutakin kuin muotia niin mä en näe mitään syytä miksi pitäisi aloittaa uusi blogi, kyllähän jo olemassa olevan bloginkin suuntaa voi muuttaa, miksei voisi? Tykkään sun tavasta kirjoittaa niin mä ainakin uskon että varmasti tykkäisin sun muistakin jutuista ihan yhtä paljon kuin muotijutuista. Mutta kuten sanottu, mä ainakin toivon että jatkat tavalla tai toisella. Take care :)

    t. Tiiu

    VastaaPoista
  4. Mun mielestä sun postauksista vastaamattomuudesta kommentteihin on jo toooodella pitkään näkynyt se, että ei kiinnosta. Tarkoitan nyt todella monen monta kuukautta. Mielestäni kommentteihin, varsinkin kun sulle niitä tulee 0-3 keskimäärin, on kohteluasta vastata, koska mitä on blogi ilman vuorovaikutusta tai kommentteja/lukijoita.
    Sisustus/lifestyle-blogiksi tästä ei ikinä ole ollut, kyllä muoti/tyyli on ollut se ainoa.
    Joten ehdotan vaihtoehtoa 3., itsesikin takia.

    Hyvin satunnainen lukija

    VastaaPoista
  5. Ei ole oikein muuta sanottavaa kuin että tee ihan siltä miltä tuntuu. Mielelläni vierailisin täälä jatkossakin :)

    VastaaPoista
  6. Ollaan aika samassa tilanteessa. Tämä homma tökkii pahasti välillä, itsekin mietin, lopettaako vaiko ei... Katsotaan, mitä päätän. :) Jaksamisia! :)

    VastaaPoista
  7. Musta on ihana käydä täällä lukemassa sun juttuja; ehdottomasti voit kirjoittaa muustakin kuin muodista; sisustus-/kulttuuri-jutut kiinostaisi ainakin täällä suunnassa, samoin kulinaristiset postaukset. Älä luovuta vielä, jos pienikin inspiraatio on vielä olemassa!

    VastaaPoista
  8. Blogisi on ollut itselleni inspiraation lähde, mutta viime aikoina kaikesta onkin huokunut ettei sinua enää kiinnosta samalla tavalla kuin joskus aiemmin. Minusta vaikutat myös sellaiselta ihmiseltä, että haluat tehdä asiat kunnolla tai et ollenkaan, olenko oikeassa? Joten siksi sinuna pitäisin blogitauon tai lopettaisin, ehkä elämäntilanteesi muuttuu joskus sellaiseksi että löydät aikaa ja inspiraatiota tähän enemmänkin :) En tietenkään toivo että lopetat, mutta lukijana blogista ei saa irti mitään jos kirjoittajaa ei kiinnosta/ hän ei ehdi panostamaan blogiin kunnolla ja se näkyy.

    VastaaPoista
  9. Älä lopeta, blogisi on mainio! Yksi niistä harvoista suomalaisista blogeista, joita luen. Kyllä se inspis iskee taas ;) x

    VastaaPoista
  10. Toivon kovasti, ettet kuitenkaan lopullisesti olisi bloggaamista lopettamassa! Ota aluksi vaikka hieman etäisyyttä tähän maailmaan ja puntaroi tuntemuksiasi uudelleen :) Olen nimittäin ollut satunnaisena lukijanasi jo edellisen blogisi(?) ajoilta asti (ellei sitten yliannos kofeiinia ole sekoittanut mun päätä nyt totaalisesti...) ja tyylitajusi sekä tapasi kirjoittaa on saanut minut jatkamaan blogisi seuraamista! Iloa maanantaiseen syysiltaan joka tapauksessa, Elena!
    -S

    VastaaPoista
  11. Seuraan maailmanlaajuisesti vain noin kourallisen verran blogeja, ja sinun on yksi niistä, joten et nyt kyllä lopeta yhtään mitään! :)

    -L-

    VastaaPoista
  12. Toivottavasti ratkaisu löytyy! Sun blogi on hyvä, jäin kerralla koukkuun!

    VastaaPoista

Mahtavaa, että päätit jättää kommentin! Piristät päivääni! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...