torstai 5. syyskuuta 2013

online shopping

Mä olen useaan otteeseen maininnut, että tilaan paljon vaatteita verkkokaupoista, koska en löydä mitään myymälöistä, enkä oikein välitä etsiä. Nyt ajattelin kerrankin tehdä pienen listauksen kaupoista, joita olen kokeillut ja mun kokemuksista (plussat/miinukset), mutta mielläni kuulisin myös teidän kommentteja muutamista...



Vaikka monet tykkäävät Shopbopista, itselleni tämä on vaihtoehto ainoastaan ale-aikaan tai silloin kuin vastaavaa tuotetta ei saa mistään eurooppalaisesta nettikaupasta. Shopbopista tilasin Alexander Wangin laukkuni juuri siitä syystä, että sitä ei löytynyt mistään muualta. Jenkkiliikkeen miinuspuoliin kuuluu tullit (ja sitä kautta hankala palautus), mutta jos jotain positiivista pitää hakea, niin tullit lisätään jo ostovaiheessa kohdemaan mukaan ja erotus palautetaan tilille, mikäli käykin niin, että summa on todellisuudessa pienempi. Toimitus on nopea ja ainakin aiemmin Shopbop käytti FedExia, jossa on ihan ok palvelu.

  
Farfetch kokoaa alleen monet pienet putiikit eli vaikka ostaisi Farfetchilta, niin lähettäjämyymälä voi olla periaatteessa missä päin vaan. Kannattaa siis tutkia tarkkaan, mistä päin maailmaa tuote löytyy ja mistä sen tilaa. Myös hinnat saattavat vaihdella maiden ja liikeiden välillä. Muuten oman kokemukseni mukaan erittäin toimiva nettisivu ja vaikka tuotteet ovat tulleet eri paikkoista, niin henkilökohtainen palvelu käsinkirjoitettuine kortteineen on ollut huipputasoa! Toimitus perusnopea.

  
Ihana, inspiroiva nettisivusto, joka on hieman "kotikutoinen"! :) Miinuspuolina mm. se, että kaikkia tuotteita ei pysty ostamaan verkosta, vaan pitää laittaa erikseen maili ja odottaa vastausta. Hinnoissa on usein myös Nathalie Schuterman -lisä! Pahinta on kuitenkin se, että alennusaikaan tuolta on kertakaikkian mahdotonta ostaa yhtikäs mitään - varastosaldot eivät ole ajan tasalla, maileihin vastataan luonnollisesti hitaammin ja kaikki loppuu kesken, varauksetkaan ei kunnolla onnistu sähköpostilla. Tosin olen kuullut, että puhelimitse tätä ongelmaa ei ole, mulla vaan on harvemmin mahdollisuutta roikkua puhelimessa hoitamassa omia asioita työaikana. Yleensä teen siis niin, että etsin tältä sivustolta inspistä ja tilaan tuotteet sitten jostain muualta. :)


Net-a-Porterista olen tilannut monta kertaa ja kaikki on toiminut alusta loppuun moitteettomasti. Hinnatkin on kohdallaan ja varsinkin ale-aikaan tekee löytöjä hyvällä hinnalla. Sivustoa on muutenkin ihanaa selata ja lukea inspiraation toivossa. Itse olen tilannut tuotteet aina maantiekuljetuksella (halvempi ja hitaampi vaihtoehto) ja koska aiemmin DHL:n kumppani maantiekuljetuksissa oli UPK, niin tilaaminen oli aina yhtä suuri show! Nyt keväällä kumppaniksi vaihtui Itella ja kaikki ongelmat loppuivat siihen. Plussapisteitä siitä, että paketti löytyy omasta lähipostista mikäli on päivisin töissä, eikä pysty istumaan kotona odottamassa pakettia. :)



Mytheresa panostaa pieniin asioihin. Viimeksi tilasin sieltä alennuksesta Marnin korvakorut ja yllätyin, kun aletuotteen lähettämiseen oli pistetty niin paljon aikaa ja vaivaa. Tiedättehän kun aletuotteet normaalisti sullotaan jonnekin kassiin tai laatikkoon ja sitten nopeasti seuraava asiakas tilalle... Non, tässä tapauskessa oli kaikki silkkipaperit, käsinkirjoitetut terveiset, pienet tilpehöörit jne. Mytheresa on Net-a-Porterin lisäksi toinen luotettava ja kiva myymälä, mutta siitä en ole löytänyt niin paljon kiinnostavia juttuja.



The Outnet on Net-a-Porterin outletti ja toimii periaatteessa samoin kuin Net-a-Porter. Itse olen tilannut sieltä vain kerran, mutta olin niin tyytyväinen koko prosessiin, ettei kerta jää varmastikaan ainoaksi. Positiivisin ylläri oli nopea toimitus. Paketti tuli siis samoin maantiekuljetuksena ja Itellan käsien kautta, mutta se tuli neljä päivää odotettua aiemmin - huikeaa!


Zoe Karssenilta tilasin nyt ensimmäisen kerran viime viikonloppuna ja tällä hetkellä mua ärsyttää aika paljon. Nyt eletään keskiviikkoiltaa, eikä mulle ole tullut vieläkään kuittausta toimituksesta taikka tracking numeroa. Parasta tässä on se, että luottokorttiani on laskutettu, mutta My Account -kohdassa lukee, etten ole tehnyt Zoe Karssenilla mitään tilauksia. Laitoin heille sähköpostia eilen ja tänään, eikä vastausta ole kuulunut. Tällaista ei ole ikinä tapahtunut yhdessäkään ed. mainitussa liikkeessä ja uskokaa tai älkää, mä olen sähköpostitellut lukuisia kertoja! En tiedä onko tämä normaalia ja olenko vaan kärsimätön, vai onko homma yhtä suurta kusetusta?? Tällä hetkellä en suosittele liikettä yhtään!

Onko kellään kokemusta Zoe Karssenin nettikaupasta? Entä Matchesfashion.com:ista? Entä Wakakuusta, Yoox:ista, jenkkitavarataloista, Harrodsista tms.? Kertokaa mikä on suosikkinne ja mistä ette ikinä enää tilaa?!! :)

15 kommenttia:

  1. Hyviä vinkkejä ja faktoja! Mä en ole itse tilannut mistään näiltä sivuilta, mutta ehkä joku päivä :)

    minttusblog.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti näistä on jotain apua, mikäli joskus mietit tilaamista! :)

      Poista
  2. Kiitos tästä!
    Olen jotenkin missannut tuon The Outnetin, joten heti piti käydä tutustumassa. Tilaukseen lähtikin Acnen koru :)

    VastaaPoista
  3. Olen tilannut todella vähän nettikaupoista, mutta viimeisimmät ostokseni tein Zalandolta. Olen tilannut sieltä kaksi kertaa ja kummallakaan kerralla ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia toimituksessa tai tuotteiden palautuksessa. Tuotteet ovat molemmilla kerroilla tulleet nopeasti ja siinä ajassa, kun sivustolla on luvattu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä tietää, koska mulle taas toi Zalando on vähän tuntematon, vaikka ne mainostaakin koko ajan... Tiedän jatkossa, että homma toimii, mikäli sieltä sattumoisin löytyy jotain kiinnostavaa. Entä miten toimii palautuskäytäntö? :)

      Poista
  4. Moi, tilasin oman creme de la creme collegen siis viime viikolla ja koska siitä ei tullut mitään kuittausta niin soitin heti kauppaan ja tilaus lähti seuraavana aamuna, sain paketin eilen jossakin peruslaatikossa ja ilman edes palautuslomaketta. Onneksi olen todella tyytyväinen tuoteeseen. Ja Nathalie schutermanilta lähti tilaukseen tänään mun Philip Lim pashli laukku. Korttiveloitus meni ok mutta mitään kuittausta ei tullut. Sitten laukun tiedossa luki että se on loppu. No onneksi taas soittamalla asia selvisi. Ja laukku on matkalla kotiin. Toivottvasti. Zoe karssenin kaupalla on todella huono asiakaspalvelu. Keväällä siis yritin tilata sen collegen ja maksun jälkeen kävi ilmi että se oli loppu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Just tuon takia, pyrin käyttämään isoja ja tunnettuja verkkokauppoja, mutta joo vinkistä soitin äskön sinne Zoe Karssenille. Ensin tuli vastaus, että numero ei ole käytössä, toisella kerralla siellä vastattiin. Ihme, sillä kello oli jotain 19:05. Langan päässä oli ok-mukava nainen, mutta sen vastaus oli, että tilauksista vastaava henkilö on takaisin töissä vasta ensi viikolla ja että he palaavat asiaan. Ilmeisesti sen mielestä se oli ihan ok, etten ole saanut viikon sisällä mitään trackin numeroa ja että mun tilaus ei edelleenkään näy account-kohdassa, eikä se, että korttiani on veloitettu, eikä edes se, ettei kukaan ole vastannut kumpaankaan mailiini...ihme meininkiä!!!

      Poista
  5. Hei! Tuo olikin ihan uutta tietoa, että Net-a-Porterin paketin voi hakea lähimmästä postista. Tosi hyvä juttu, ettei tarvitse "kytätä" kuriiria. :)
    Zalandosta olen tilannut kaksi kertaa. Ihan hyvin on toiminut molemmilla kerroilla. Tilasin laskulla, joten mun ei tarvinut odotella palautusrahoja, kun toinen tilauksista lähti takaisin. Miinusta Zalandolle annan siitä, että palautuslomake pitää itse tulostaa,..mutta ei siis ongelmaa siinäkään, jos on tulostin kotona tai työpaikalla. Palautuslomake pitää tilata erikseen, mikäli tulostusmahdollisuutta ei ole, vähän hassua mielestäni. Ko. lomake pitäisi ehdottomasti olla lähetyksissä mukana! Palautusaikaa on 30 vrk ja se on maksuton. Paketit ovat tulleet My Packina lähimpään Siwaan. :)
    T. Minnie

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, siis se toimitus tulee kotiin toimitettuna, mutta jos kukaan ei avaa ovea, niin jättävät lapun, että paketti on noudettavissa samana iltapäivänä lähimmästä postista! :) Mun mielestä tänä päivänä yhdelläkään liikkeellä ei olisi varaa hankaliin tilauksiin ja palautuksiin!

      Poista
  6. Moikka! Näistä mun suosikkeja palvelun suhteen ovat NAP ja Matches. Matchesilla on aivan sairaan hyvä puhelinpalvelu, olen useamman kerran ihan omin kätösin sählännyt mm. kokojen kanssa maksun ja toimituksen välissä, ja heidän aspan kärsivälliset (ja kohteliaat!) tytöt ovat aina selvittäneen homman kuin ei mitään...

    Mä tilasin oman Zoe Karssenin paidan muuten joskus tuolta Zalandolta. Oli aika kamala kokemus. Tiesin, että tulen olemaan Suomessa vain pari viikkoa, joten tein tilauksen etukäteen 2 kk etukäteen. No, lähetys tuli hirveellä mäihällä viimeisenä päivänä, hain sen jostain jumalan selän takaa Kauklahden ääs-marketista (tms) matkalla lentokentälle. Asiakaspalvelussa joku kypsä ukko löi luurin korvaan, kun yritin pari viikkoa selvitellä missä mun paita viipyy. Kuulemma oli Ruotsin postin ongelma, ja se siitä. *klik*

    Jenkeistä oon tilanut Saksilta, Westward Leaningilta ja Fashionphileltä, sekä Malleriesin kautta Japanista, mutta toimitus on ollut Meksikoon, joten en tiedä miten sama homma sujuu Suomeen. Mulla on ollut kaikista täällä päin palloa oikein hyvät kokemukset. Etenkin toi Malleries on todellinen aarreaitta....

    Terkkuja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, välillä on vaan huono tsägä, vaikka kuinka joku kehuisi tiettyä nettiliikettä. Se on harmi, mutta siinä kohtaa asiakaspalvelun pitää toimii, sillä kyllä epäonnistumisetkin voi kääntää voitoksi! Kiitos vinkistä, täytyy tsekata toi Malleries! Mitenkäs muuten, jos tilaa Japanista, niin mikähän on tullisysteemi? Eipä ole koskaan tullut mieleeni... :)

      Poista
    2. Näin on!

      Toi Malleries on siis luotettu ja hyvämaineinen paikka, josta hankkia 2nd hand muotia - erityisesti laukuja. Heillä on rekisteri ja valvonta itsenäisille nettikaupoille, jotka välittää merkilaukkuja. Mä olen tilannut tätä kautta yhden jos toisenkin aarteen, yleensä yhdeltä japanilaiselta liikkeeltä (Garo).

      Heidän kanssa sain sovittua, että lähettivät laukun Japan Postin sijaan DHL:llä, pientä lisämaksua vastaan (joitain kymppejä, USDollareissa, muistaakseni. Tämä siis jo siksi että Meksikon päässä peruspostiin ei todellakaan voi luottaa) ja lähtyspapereihin merkattiin "gift" ja lähetyksen arvo 70 USD. Kröhöm, "hieman" alempana todellista siis:) Maksoin tulleja siis sen mukaan täällä päässä (olisko ollut kympin, täkäläiset tullit on aika sekavia). Suosittelen tsekkaamaan...etenkin Chanelit... :)

      Poista
  7. En ole tilannut Zoe Karssenilta mitään, en itseasiassa edes tiennyt tuollaisen olemassaolosta, mutta todella hyvä kun kirjoitat kokemuksistasi.

    Matchesin asiakaspalvelu ei ainakaan vuosia sitten vastannut meileihin kun ihmettelin tilauksieni viipymistä, ja lähettivät lopulta kahdet tilaamani YSL-kengät risaisen ja lyttääntyneen näköisissä kenkälaatikoissa. Toiset kengät näyttivät käytetyiltä! :( Toivottavasti palvelu on parantunut.

    Mytheresalta on muuten kyllä tullut siistit paketit ja asiakaspalvelu soitti jopa joskus vuosia sitten minulle keskellä työpäivää että olenko ollut tyytyväinen heihin ja ostoksiini (tottakai sen jälkeen kun olin tilannut yli kymppitonnilla tavaraa kuukauden sisällä) ;D Kerran sain huonosti pakatut eli suoraan lähetyslaatikkoon heitetyn mekon ja puseron ilman mitään kääreitä tai pienempiä laatikoita, siellä ne olivat aika traagisen ryppyisen näköisinä laatikon pohjalla kun avasin, ja kuitit ja reklamaatiolomakkeet puuttuivat myös :(

    Tilasin vuosikausia paljon vaatteita ja asusteita Net-a-Porterista ja kaikki toimi hyvin ja lähetykset tulivat aina 2 päivän sisällä tilauksesta, kunnes tarvitsin eräät heidän nettikauppaan juuri ilmestyneet ja täydellisesti asuuni sopivat CL-kengät nopeasti koska olin lähdössä ulkomaanreissulle ja siellä häihin. Laitoin heille viestiä että onhan niitä varastossa ja toimittavathan ne heti kun olen tilannut ja saman tien maksanut, ja ilmoittivat että tottakai. Tein tilauksen mutta loppupeleissä heillä meni ainakin viisi päivää ennen kuin saivat ne liikkeelle, vaikka laitoin heille meiliä vielä vuorokautta aiemmin ja ihmettelin miksi kengät eivät ole lähteneet kun lähetystunnuksia ei ole kuulunut. Eivät vastanneet meileihin. Jossain vaiheessa sain jonkun muun tuotekyselyjä ja tilausvahvistuksia meiliini, joten voi olla että heillä oli mennyt nettikauppa jotenkin sekaisin :o
    PS. CL:t ovat vieläkin käyttämättöminä laatikossaan, muistuttamassa tuosta tapauksesta kun eivät ehtineet häihin.

    OutNet on heidän outletinsa, mutta sen palvelu pelaa kuulemma paremmin kuin Net-a-Porterin. Olen kuullut vain kehuja.

    Shopbopin paketit ovat tulleet salamannopeasti USA:sta Suomeen ja palvelu ollut erinomaista kun olen kysellyt kokosuosituksia ym. Niiden kuriiripalvelusta voisi moni eurooppalainen nettikauppa ottaa mallia, siellä on varmaan porukka töissä yötä päivää :D

    Zalandosta tilasin ensimmäistä kertaa kesällä, paketti tuli melko nopeasti, oli asiallisesti pakattu, laittoivat jo tilausvahvistusmeilin yhteydessä viestiä että heillä on hieman ruuhkaa että käsittelyssä saattaa olla viiveitä joten olin varautunut pidentyneeseen toimitusaikaan, mutta sain tosiaan tilaukseni sitten hyvinkin nopeasti.

    Uusin tuttavuuteni on Monnier Freres, ranskalainen asustenettikauppa jossa hyvä palvelu ja joka toimitti tilaamani laukut todella nopeasti ja hyvin pakattuna. Suosittelen :)

    -L-

    VastaaPoista
  8. Itse tilasin myös reilu viikko sitten collegen Zoe Karssenilta. Omalla kohdallani kuitenkin kaikki toimi hyvin ja paita saapui kotiovelle muutamassa päivässä. (:

    VastaaPoista

Mahtavaa, että päätit jättää kommentin! Piristät päivääni! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...