tiistai 16. huhtikuuta 2013

makeup tricks

Siitä on aikaa kun perustin blogini, enkä enää edes muista perimmäisiä syitä, mutta tänäpäivänä se on blogi, jossa mä haluan viljellä ajatusta naiseudesta ja tyylistä. Se on paikka, mä jossa haluan kannustaa ihmisiä nauttimaan tästä pinnallisesta asiasta jalat maassa ja ennen kaikkea, haluan löytää / säilyttää oman tyylini ja kannustaa siihen myös kaikkia muita.

En tiedä muista, mutta mun elämä on pitkälle arkea. Mä käyn töissä, kaupassa, koiralenkillä, joskus ulkona tai juhlimassa. Silloinkin, tai erityisesti silloin, on kiva näyttää hyvältä, mutta tärkeämpää on se, millainen on normaalissa arjessa. Mä uskon, että työpukeutuminen voi olla inspiroivaa ja käytännöllistä. Mä uskon, että minkä tahansa vartalon voi pukea tyylikkäästi. Mä uskon, että tyylin voi säilyttää läpi vuosien. Siitäkin huolimatta, että säännöllisen epäsäännöllisesti kuulen, että ajan kanssa kiinnostus ulkonäköön laimenee, mutta sen sijaan kiinnostus puutarhatöitä kohtaan kasvaa. J Ehkä niin. Mutta tässä silti syy, miksi innostun 9to5chic –blogista ja tyyleistä, jotka sopivat ainakin minun arkeen ja työhön.

Mä uskon myös, että tyylikkyys ja itsevarmuus kulkevat käsi kädessä. Vaikkakin toinen ei takaa toista, eikä toisinpäin. Mä uskon, että onnistuminen missä tahansa asiassa on sitä, että katsoo asioita kriittisesti ja haluaa kehittää ja kehittyä. Mä uskon myöskin, että kukaan ei tiedä kaikkea, vaan asioita oppii parhaiten yhteistyössä. Siksi musta on kiva nostaa täällä esille asioita, joita itse mietin ja kuulla teidän kommentteja aiheesta sekä saada uusia vinkkejä.


(Kuva: Nathalie Schuterman)

Tuli aika pitkä johdanto, mutta yksi asia, jota tällä hetkellä kovasti mietin on kosmetiikka ja meikki. Kuten olen kertonut, niin meikkityylini ei ole paljoakaan muuttunut sitten yläasteen. Käytän edelleen aika neutraaleja tuotteita ja pyrin ei-meikattuun ilmeeseen. En usko, että tavoitteet tarvitsisi muuttua koskaan elämäni aikana, mutta uskon, että kosmetiikkatuotteet kehittyvät ja iho kokee muutoksia, joten haluan kuulla ja oppia, miten pääsen paremmin siihen lopputulokseen, jota tavoittelen. Ja ihmettelen suuresti, jos joku väittää, että aihe ei olisi ajankohtainen aina ja meille kaikille. J

Bongasin yllä olevan kuvan Nathalie Schutermanin sivuilta, enkä voinut olla huomaamatta, kuinka erilaisilta kuvan kaksi naista näyttää. Kumpikin on hyvin luonnollinen, todennäköisesti kumpikin on meikannut, mutta mistä moinen ero?? En tunne kuvan naisia, enkä halua arvostella ketään, tämä juttu ei oikeastaan liity kehenkään muuhun kuin itseeni. Nimittäin mä säikähdin huomatessani, että mulle käy päivän aikana ja kuvissa about samalla tavalla kuin oikeanpuolimmaiselle naiselle. Mä meikkaan ja meikkaan, mutta lopputulos on niin naturel, että pelottaa. Kenenkään ei nimittäin tarvitsisi nähdä väsymystä mun kasvoilla, heh!! ;)  

Kestoripset tekee ihmeitä, samoin itseruskettavat ja solarium. Mutta entäs sitten, jos nämä ei houkuttele, tulee allergia, pelkää ihosyöpää tms. Mä olen varma, että silläkin on merkitystä minkä väristä poskipunaa tai huulipunaa käyttää? Ja varmasti oman meikkiaikani voisin käyttää tehokkaammin aamuisin, vai?


(Kuva lainattu.)

Googlettelin tähän muutaman vinkin netistä, toivottavasti kaikilla on riittävä englannin kielen taito…. J

1. Exfoliate regularly
Smoother skin needs less makeup effort, so get in a little light buffing each day (it's less taxing on skin than a bigger weekly job). A mild daily exfoliating face wash or a microfibre cloth to use with your regular cleanser will do the job without stealing time. Use a moisturizer with SPF before makeup, of course.

Itse olen hankkinut Dermalogican Microfoliantin ja Kiehl’s aurinkosuojavoiteen, jonka voi sekoitta kosteusvoiteeseen. Vielä kun oppisi käyttämään niitä JOKA PÄIVÄ.


2. Use concealer
Even if you wear foundation, add a couple of strategic concealer dabs and suddenly you look rested, your eye colour pops and all your makeup looks better. Choose a shade that matches your skin tone, and tap it into skin from the upper lids at the bridge of the nose, around inner corners, to shadows under eyes. As well, blend concealer over redness around the base of your nose, and use with a tiny brush to minimize blemishes. Set everything with a light dusting of loose powder.

Jep, jep, näitä tuotteita, varsinkin silmien alle alkaa olla jo useampi kappale…. Omani ovat MACilta, Bobbi Brownilta ja Lily Lololta.


3. Fill brows in
Healthy, defined brows add crucial definition to the face and can actually take off a couple of years (too-skinny, too-pale brows achieve the opposite). Choose an eyebrow powder or eye shadow that matches the midtones in your hair, and use an angled brow brush to apply a tiny amount of colour in light, short strokes in the direction of the hair growth. Follow with a light application of clear or tinted brow gel as needed.

Siistit kulmat on ainakin mun salaisuus! Olen käyttänyt kulmakarvatuotteita ja värjännyt kulmiani niin kauan kuin mä muistan. Nyppiminen ei juuri kuulu mun rutiineihin, vaan mä nimenomaan himoitsen paksumpia kulmia. En koskaan ymmärtänyt trendia, kun kulmat nypittiin kokonaan pois ja piirrettiin liian tummalla kynällä tilalle vääntynyt sateenkaari, jolla ei ollut mitään tekemistä luonnollisen kulman muodon kanssa. J


4. Curl lashes
Curved lashes make your eyes look bigger, brighter, more awake. A curler with rubber pads will give you the prettiest effect in seconds.

Tämäkin on kyllä peruskauraa, en ikinä laita ripsaria, jos en ole taivuttanut ripsiä – joko kaikki tai ei mitään!!


5. Highlight brow and cheek bones
A sweep of sheer, shimmery pale shadow at the inner corners of eyes, over brow bones and atop cheekbones adds luminosity and further spotlights your eyes.

Tätä en kyllä tee kuin iltameikissä – luojan kiitos, edes yksi vinkki, mitä voisi kokeilla ja lisätä arkimeikkiin…?


6. Wear blush
Just a touch of cheek colour makes your whole face come alive. Pick pinks and peaches for fresh-faced beauty (medium to dark skin can handle sheer red, too), and nude hues when you're working smoky eyes or a sophisticated nude-makeup look. Cream, mousse, gel and stain give a from-within finish; powder is speedy, and layered over a similar shade of cream or mousse can add long-last power.

Tämän opin äidiltäni jo vuosia sitten, aurinkopuuteri voi tarvittaessa jäädä pois, mutta poskipunaa olla pitää!! ;) Ainoa mitä olen nyt miettinyt, että mitähän eroa voidemainen tuote voisi tehdä? Ja vaihtaisinko vaaleanpunaiset sävyt persikkaan? MACin meikissä näytti aika hyvältä….


7. Condition Lips
Smooth, hydrated lips = optimal lipstick or gloss application and easy smiles in winter. Buff away flakies with a washcloth dampened in hot water, then load lips up with moisturizing balm until you're ready for makeup. Blot before applying lipstick or gloss.

Tähän kaipaisin vinkkejä…. Voiko kukaan suositella hyvää tuotetta huulten kuorintaan sekä jotain uutta huulirasvaa, tms? Edelleenkin siinä samaisessa MACin meikissä, jossa kävin, Jannika käytti hyvää huultenpohjustustuotetta, joka pehmensi mukavasti huulet ennen huulipunaa. Kiinnostaisi ostaa sellainen(kin) jossain vaiheessa. J



(Kuva lainattu.)

Siinäpä ne. Eli mulla taitaa olla jo kaikki käytössä, mutta tilanne edelleen huono. Ehkä pitäisi käyttää useammin huulipunaa? Tai ehkä mun vaan pitää etsiä paremmat tuotteet tai sävyt?? Joo, muotoilevista vaatteista mä tiedän jotain ja jotain tiedän siitäkin, mikä sopii millekin vartalotyypille, mutta kauneus ei ole mun vahvuuksia, ei sitten millään... No niin, kehityskohde löydetty, myönnetty, ja nyt ei muuta kuin tekemään asialle jotain!! Sanokaa, että mä en ole asian kanssa yksin?? Ja vinkkejä kehiin!! Ettei vaan mennyt tämäkin pitkä postaus hukkaan. Kai täälläkin on muutaman vaaleahiuksinen ja -silmäinen lukija ruudun takana? ;)


6 kommenttia:

  1. musta nimenomaan kuvan vaalea nainen on oikein kauniin ja raikkaan näköinen. tyylikäs! ja veikkaan kyllä, että hän on myös vähän vanhempi kuin naiset vasemmalla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo niin varmaan onkin vanhempi, ja on tyylikäs. En muuta väittänytkään. Kuten sanoin, niin tarkoituksena ei ole arvostella kuvan naisia, vaan kuva muistutti mua omasta "ongelmastani" eli mä en halua olla kokobeige! ;) se ei sovi minulle ja haluan oppia meikkaamaan, mutta ehkä mä olen sitten ainoa joka kokee tämän ongelmaksi.... :)

      Poista
  2. Oikeanpuoleinen nainen taitaa olla aikalaillakin vanhempi kuin keskimmäinen. Meillä vanhemmilla naisilla tuppaavat joillakin alkaa yläluomet roikkumaan - eikä niihin auta kuin kirurginveitsi. Itse olen omat roikkoluomeni perinyt isäni suvusta - siinä on melkein kaikilla naisilla luomet jossain vaiheessa leikattu. Omaa leikkaustani olen siirtänyt siihen melkein pakko -hetkeen - eli siihen, kun roikkuminen alkaa haitata näkökykyä. Ihan vielä ei haittaa - mutta luomieni rasvaisuus kyllä aiheuttaa jatkuvia silmätulehduksia. Joten leikkaus on edessä. Oma meikkaamiseni on myös jämähtänyt muutamankin vuosikymmenen tasolle - tietysti tuotteet ovat kehitttyneet, mutta mitään uutta en ole juurikaan kokeillut. Ainoa suurempi muutos on ollut se, että jätin puuterin kokonaan pois - pieni kiilto aikuisen naisen iholla on kauniimpaa kuin mattapintainen, jokaista ryppyä korostava paksu meikki. Ja valokynä sekä heleyttäjät ovat käytössä.
    Tuossakin kuvassa näkyy, että keskimmäisellä naisella on kasvoilla hehkua - eli on joko pohjustettu hehkulla tai lisätty valovoidetta. Oikeanpuoleisella naisella ei ole - eikä taida olla poskipunaakaan.
    Mutta siis - niitä vinkkejä kaipaillaan täälläkin, vaikkakin jo vanhemman naisen kasvoihin;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehku ja kiilto / kuulto on mun mielestä aina parempi vaihtoehto kuin täysmattaiho. Mä itse asiassa käytän todella vähän ja harvoin puuteria, mutta toki tilanne on varmaan eri, jos on todella rasvoittuva iho... Toivotaan, että joku kommentoi ja heittää meille molemmille jonkun sairaan hyvän vinkkiykkösen!! :)

      Poista
  3. Tunnistan ongelman, itselläni tällainen vaalea yleisväritys ja haaleat silmät tuovat kyllä omat haasteensa! Mutta olen juuri saamassa ongelman ytimestä kiinni.

    Ennen tykkäsin käyttää MLBB-huulikiiltoja ja "luonnollisen lookin" hengessä vain ripsiväriä ja jotain vaaleaa hohtavaa luomiväriä. Näytin suurimman osan ajasta siltä, että ripseni ovat tummat, mutta muuten en ole tehnyt kasvoilleni mitään. (Ja kyse ei valitettavasti ollut siitä "näytän meikkaamattomalta mutta silti luonnollisen kauniilta" -lookilta, mitä usein esim. ranskalaisnaisista sanotaan.)

    Itselläni auttoi tummanruskeiden siipirajausten käyttöönotto myös arkimeikissä. (Musta rajaus näyttää silmääni liian jyrkältä.) Luomivärini on nykyään aivan ihonvärinen matta, joten muuten ainoa väri silmien alueelle tulisi ripsiväristä, eikä itselläni se yksinään riitä tekemään lopputuloksesta tarpeeksi viimeistellyn näköistä pitkistä ripsistä huolimatta, joten rajaus tuo sopivasti varjostusta ripsirajaan. Lisäksi punaisempi huulipuna lisää ilmettä myös, eikä sen tarvitse edes olla räiskyvästi kirkkaanpunainen (vierastan tummia tai kovin kirkkaita huulia itselläni), kunhan on aavistuksen kasvoista erottuvampi kuin ihan omien huulten värinen sävy. Esim. aavistuksen koralliin vivahtava mattapunainen ohuelti levitettynä tuntuu omaan arkeeni sopivalta ja luontevalta.

    Parannettavaa lienee edelleen, mutta näillä konsteilla piirteeni erottuvat jo huomattavasti paremmin. Siltikään en mielestäni näytä ns. meikatulta, koska käyttämäni värit ovat niin luonnollisia (vrt. lilat luomivärit tai pinkit huulet).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kun jätit kommentin, mä voin samaistua joka ikiseen asiaan mitä tuossa kuvailit ja varmaan noi vinkit toimisi myös mulla. Senpä takia ostin sen ruskean geelirajauksenkin... :)

      Poista

Mahtavaa, että päätit jättää kommentin! Piristät päivääni! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...