sunnuntai 7. huhtikuuta 2013

decisions, decisions....

Mainitsin tuossa aiemmin, että voisin ostaa veronpalautuksilla jonkun laukun ja onneksi siihen onkin sen verran monta kuukautta, että mulla on aikaa miettiä asiaa ja kehittää pakkomielle johonkin malliin. Tällä hetkellä saan ihan hyvin unta, mikä tarkoittaa sitä, että mulla ei ole mielessä mitään tiettyä yksilöä! ;)

Sitten laukusta: kukaan ei pärjää yhdellä eikä kahdella laukulla, joten sinälläään on turha yrittää edes hakea kaikkia ominaisuuksia samasta laukusta, joten rajataan osa pois. Mä tarvitsisin työparin mun Celinen totelle. Laukun täytyisi sopia ympärivuotiseen käyttöön, tehdä rennommistakin asuista skarpimpia, olla mielellään A4 kokoa, pitää muotonsa ja olla väritykseltään sellainen, että se sopii about kaikkeen. Haluanko mustan laukun, taas, jaa-a? Toisaalta sille olisi eniten käyttöä. Haluanko erilaisia hihnoja, jotta sitä voisi käyttää olalla ja kantaa kädessä - kyllä, mielellään, mutta ei välttämättä pakko. Tässä siis listani.... :)


Ehdokas nro 1: Celine Trapeze



Plussat:
+ Kaksi erilaista kantohihnaa - eri vaihtoehtoja, miten laukkua voi kantaa
+ sivuläpät - laukun muotoa voi myös muokata
+ hyvät kokemukset kahdesta edellisestä Celinen laukusta
+ ei tule joka päivä vastaan
+ eri värivaihtoehtoja


Miinukset:
- laukun saaminen, varsinkin siinä värissä minkä just haluaa, on melkein mahdotonta
- melko korkea hinta, ja ekstatehosteet maksaa vielä enemmän
- mulla on jo kaksi Celinen laukkua, vaihtelu voisi virkistää
- vain harvat värilliset laukut miellyttävät silmääni, enkä tiedä haluaisinko toisaalta taas kokomustaa laukkua


Ehdokas nro 2: Givenchy Antigona



Plussat:
+ laukkumerkki, jota multa ei löydy entuudestaan
+ jämäkkä ulkomuoto
+ kaksi erilaista kantokahvaa
+ ei tule joka päivä vastaan
+ pidän laukun yksityiskohdista
+ erityisesti kroko-kuvio on sellainen dream come true -juttu, josta olen aina unelmoinut

Miinukset:
- en erityisemmin innostu perussileästä mustasta nahkasta, enkä varsinkaan mistään muusta väristä
- krokotiili menee budjettini ulkopuolelle
- pelkään, että tästäkin on tulossa jokamiehen laukku hetken päästä, kun niin moni sitä on kuolannut ;)


Ehdokas nro 3: Balenciaga, en vielä tiedä mikä...


Plussat:
+ Balenciagan laukkuja olen ihaillut jo vuosia, mutta toistaiseksi vain omistamani clutch on iskenyt niin paljon, että olen sen sitten hankkinut....
+ kaksi erilaista kahtokahvaa
+ löytyy mokkaversioita, joista pidän enemmän kuin nahkaisista versioista
+ paljon värivaihtoehtoja ja kokovaihtoehtoja
+ voidaan puhua jo klassikosta, mutta tätä ei siltikään näy Helsingin katukuvassa

Miinukset:
- värillinen nahka ei oikein iske ja mokka on aika herkkä materiaalina
- en ole vieläkään iskenyt silmiäni mihinkään yhteen tiettyyn malliin, ehkä sekin kertoo jostain...
- nahkaisena miellyttäisi eniten vaalea väri, mutta en näe sitä talvella toppatakin parina
- lötkö malli, vaikka näyttääkin sellaisenaan kivalta olalla, työlaukuksi haluaisin jonkun jämäkämmän


Avoin kohta: Jotain väriä arkeen????




Ajatuksia värillisestä laukusta:
- multa puuttuu iso värillinen laukku, jolla voisi piristää asuja
- en tiedä mikä väri olisi sellainen, että sille tulisi varmasti käyttöä.....ehkä viininpunainen?
- en ole keksinyt vielä mitään tiettyä mallia...olen tosin miettinyt Pradaa ja Mulberrya, mutta jälkimmäiseltä ei löydy tällä hetkellä mitään kivaa...
- Fendi 2Jours, ehkä vähän tylsähkö...?
- Diorin laukut taitaa olla A4 koossa turhan hinnakkaita versus miten paljon haluan sellaisen
- ja vaikka mielessä olisi kuinka paljon kivoja pieniä laukkuja yms. niin niitä mulla on tällä hetkellä jo tarpeeksi ja vaikka Chanel(kin) on listalla, niin työlaukun tarvetta se ei täytä, vaikeita päätöksiä.....


Mikä laukku on teidän ostoslistalla seuraavaksi? Mikä olisi unelmalaukkunne, jos saisitte ihan minkä vaan? Tuleeko teille mieleen mitään laukkua, joka vastaisi mun tarpeita? Minkä näistä yllä mainituista itse valitsisitte ja miksi? Ja tiedoksi niille, jotka paheksuu näin kalliita laukkuja ylipäätään, niin mä olen "baglady" ja pohdin hankintoja hyvin pitkään ja hartaasti, kuten tästäkin voi päätellä, siispä pitäkää mölyt mahoissanne! Kukin käyttää rahansa mihin haluaa ja minunkin budjettini on rajallinen.... ;)

(Kaikki kuvat lainattu.)



21 kommenttia:

  1. Ninasilla on myynnissä tällä hetkellä kaksi Trapezee, viimeksi eilen kävin kuolaamassa toista :D
    Olen hankkimassa itse seuraavaksi laukukseni Balenciagan City Bagia, laukun nahan laatu vain mietityttää edelleen..

    http://4.bp.blogspot.com/-DrVt2sZcQNY/TuiC12HAr4I/AAAAAAAAA2o/gAN4XPVUrtQ/s1600/L1110317.JPG

    http://3.bp.blogspot.com/-V0hRaHFuJdw/TuiDIp4tRRI/AAAAAAAAA24/OdNHgUsOdLk/s1600/L1110327.JPG

    VastaaPoista
  2. Anniina, hui kamala mitä kauhukuvia sä olet löytänyt!! Ei kannata pelotella itseään liikaa, noita laukkuja on kohdeltu kaltoin :). Mulla on ollut musta City kolme vuotta ja siinä on huomattavissa vai ihan pienenpientä kulumaa kulmissa ja niitäkin saa oikein etsiä :). Toki matsku on herkkää ohutta lampaannahkaa, mutta sen voi ajatella myös positiivisen kautta - laukku on superkevyt ja pehmeä! Ostin Balenciagalta sellaisen kosteuttavan rasvan nahan ylläpitämiseksi, mutta olen muistanut käyttää sitä hävettävän harvoin. Muistatko muuten mitä värikomboja Trapezesta oli Ninasissa?

    Elena, mulla on just sama ongelma: täytyisi löytää toinen work horse Luggagen rinnalle (ok, onhan mulla City, mutta sekin on musta ja kaipaisin jotain muuta väriä vaihtelun vuoksi :) ), ongelma on, että mä ihastelen vain kaikkia Chanelin show ponyja :). Mutta Trapeze on mullakin tällä hetkellä listan kärjessä. Kokeilin muutama viikko sitten Lady Dior laukkua ja sekin olisi toisaalta tosi kiva! Ja olisi ainakin erilainen kuin City tai Luggage :). Myös Fendin Peekaboo mininä ois supersöpö: http://rdujour.com/2013/03/25/olivia-palermo-fendi-peekaboo-chic/

    Kysyit muuten aiemmin noiden Newburyjen kokoluokituksesta. Mun koko on normaalisti 37, mutta Newburyistä otin koon 36, koska halusin niistä sellaiset sukkahousujen kanssa sopivankokoiset kengät. En kyllä osaa sanoa auttaako tämä sua, mutta mun mielestä ne ovat hiukan suurta luokitusta -varsinkin pituuden puolesta.

    Marine

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuvat on Stocholm by me blogin pitäjältä niin en usko että hän on tarkoituksella koltellut laukkuja kaltoin. Koitin löytää hänen kirjoittamaa juttuakin laukuistaan, mutta blogia ei löydy :( Kannattaa googletella jos löytyy, otsikko oli not a pretty sight..

      Siellä oli sininen Trapeze ja sitten se minkä itsekin ostaisin jos uisin rahassa, olisiko ollut punaista ja beigeä..ihana <3

      Poista
    2. Joo Fendin Pekaboota en muistanutkaan, se on kanssa kiva! :) Ja kiitos kenkävinkistä, luuletko, että mun 38,5 jalkaan 38,5 ois varmasti hyvä sukkiksilla? 39 ehkä sitten talveksi pohjallisilla... mulla on kuitenkin aika kapea ja siro jalka, ei vaivaisenluita tms....?? Toi kengäasia on vaikea, kun monet sanoo, että se vastaa kokoa ja sit kuitenkin osa ottaa pienempiä ja osa suurempia....? :)

      Poista
    3. Oma jalkani on 37,5-38 ja Newburyt ovat minulla kokoa 38, koska halusin että norm sukka menee mukavasti talvella. Mulla on norm leveä jalka. Sinuna ottaisin ehkä sen ihan oman koon, jos jalkasi on kapea.

      Poista
  3. Unohtui muuten Antigonasta mainita vielä, että kannattaa tsekata se livenä. Näin laukun Pariisissa muutama viikko sitten ja ystäväni kommentoi laukkua ämpäriksi. Mun mielestä se oli aika osuva kuvaus laukun mallista, sillä se on tosi jämäkkä ja pyöreä - niinkuin ämpäriä kantaisi :). Tosin tossa sun ekassa kuvassa on eri nahka ja silloin malli on rennompi, mutta se sellainen sileä/kiiltävä versio on aika pyöreä malliltaan. Esim. Luggage kapenee kivasti ja käytännöllisesti ylöspäin. Antigonassa on muuten hieman Celinemäiset kantokahvojen kiinnitykset.

    Marine

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ämpäri, haha? Täytyy varmaan kyllä tarkistaa tilanne, ennen kuin lähtee tilaamaan!! ;)

      Poista
  4. Itse pidän väreinä kanssa viininpunaisesta ja sinisistä. Ja tuo Givenchyn laukku, joka Oliviallakin on, on hieno! =) Myös nuo Celinen värilliset on hienoja.

    -Eric

    PS: Hienot kuvat olet taas valinnut =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Musta hyvät kuvat ovat blogeissa parasta, oli ne sitten omia tai lainattuja! :)

      Poista
  5. Hola! Jos tahdot vaihtelua mustaan laukkurivistöön, niin suosittelen kokeilemaan petrolinsinistä! Mulla vaan chanelin fläppi ja lentisikkalaukkuna toimiva Guccin Positano mustana, loput värillisiä tai eläinkuosisia.. Tyylikäs laukku on mun mielestä nimenomaan asuste, ja asusteet saa olla muutakin kuin mustaa! Tosin mä oon samaa mieltä esim talvitakeista, ja tässä voi olla taustalla mun oma höyrähtäminen täällä latinolandiassa....

    Mulla on Balenciagan City, mutta hommasin sen 10-year editionina, jolloin nahka oli sellasta jämäkkää ja siinä on hilunen eläinkohokuosi, jota ei tosin näe kuin läheltä silitellessä. Vähän se on (auringosta?) ottanut haalistumaa, mutta musta laukku saa näyttää käytetyltä, hyvässä mielessä. Mulla on muutes tää Baltsu juurikin tuona petrolinsisinsenä, se (imho) menee vaikka minkä kanssa olematta tylsä. Mä vähän karsastan juurikin mustia Cityjä, ankeita. Varsinkin niillä isoilla kultaisilla hard wareilla, yöks. Toi mokka on ihana, katselin vähän sillä silmällä Suomessa ollessani, huomasin nimittäin että sellaista joku myi huuto.netissä burgundyn värisenä. Lopulta sit viittiny ostaa toista samanlaista tänne kuljeskelemaan.

    Toisekseen, mä kans suosittelen Antigonan livekokeilua! Mulla oli ihan sama krokomalli päivä (ja yö-) unien kohteena, mutta se näytti ihan hirveeltä mun käsivarrelta, just vähän pöntöltä. Rouvapöntöltä. Se sleekki musta oli hieno, mut sit se jotenkin vaan jäi.

    Toi Trapeze juuri tuossa siniväriyhdistelmässä (1. Kuva) on todella ihastuttava! Sen ottaisin kotiin vaikka heti! Meidän Saksilla kävin mallaamassa, mutta ei ollut noin kivaa väriä tarjolla.

    Mä tilasin keskiviikkona tämän http://www.lyst.com/bags/stella-mccartney-convertible-faux-leather-shoulder-bag-papaya/ juuri tässä papayan sävyssä. Ikuinen haaveeni on kyllä Chanelin Boy smallina, http://www.marlow35.com/2012/11/oh-boy-obsessed-with-chanel-boy-bag.html mieluiten tuossa ärtsyssä sinisen värissä. Mutta sen kotiin saamiseen saattaa muutama hetki vielä vierähtää...

    Tsemppiä päätöksentekoon, onneksi tälläiset arvuuttelut on siitä mukavimmasta päästä ;) Terkkuja ja aurinkoa sinne!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että, kun itsekin asuisin jossain etelässä - kuvittele joku pinkki leopardikuosinen veska yhdistettynä michelin-tummansiniseen toppatakkiin ja uggeihin?!!!!! Haha! ;) Ja Celinessä tuo saatavuus on kaikista suurin ongelma! En viitsi ostaa sellaista väriä mikä ei miellytä, sen verran laukulla on hintaa, mutta saako sitä mitä haluaa silloin kun on rahaa, tai onko rahaa silloin kun tulee laukku vastaan, niin se on melkein mahdoton yhtälö!! Joo, lähetä tännekin aurinkoa ja plusasteita, joka yö on pakkasta ja tänään satoi lisää kunnolla lunta, huoh..... :(

      Poista
  6. Samaa mieltä Antigonasta-mallailin viime kesänä vaaleaa krokokuosista Pariisissa eikä oikein istunut omaan käsipuoleen (ämpäri-vertaus oli mainio), päädyin sitten mustavalkoiseen Givenchyn Obsediaan vaikkei ihan samaa tarkoitusta ajakaan! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nonniin, täytyy sitten miettiä uusia vaihtoehtoja, nyt vaikuttaa ainoalta järkevältä ratkaisulta Trapeze, mutta koska se sitten löytyy, niin se onkin toinen asia.... ;)

      Poista
    2. Itse haluaisin seuraavaksi sinimustan trapezen, ovat vaan aika kiven alla..täytyy tällä hetkellä tyytyä iloitsemaan sinimustasta celinen clutchista vaan! ;)

      Poista
  7. Mun viimeisin hankinta on ollut YSL Cabas Chyc viininpunaisena. Se voisi miellyttää ehkä myös sua, ainakin mun haavelista näyttää aika samalta.. ;)

    Olen myös kuolannut tuota Antigonaa, mutta pitäisi tosiaan ensin kyllä nähdä se livenä. Mua myöskin vähän mietityttää, että onko siitäkin tulossa vähän turhan yleinen. Mullakin on ollut reilut pari vuotta Celinen Luggage mustana, mutta nyt viime aikoina on vähän tuntunut että mulla alkaa mennä maku siihen.. :( Vähän mietityttää, että tuleeko siitä kohta jo "so last season", kun nyt sitä näkyy niin paljon (etenkin ulkomaisissa) blogeissa ja joka puolella.

    -Sara

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä, samaa olen kanssa miettinyt, mutta jostain syystä se ei päätynyt nyt tälle listalle. Kaikkien keskustelujen jälkeen YSL taitaa kuitenkin mennä kakkoseksi heti Celinen jälkeen! :)

      Mä kyllä rakastan mun Celinea, se ei itse asiassa edes ollut rakkautta ensi silmäyksellä vaan tsiigailin Trapezea sillä silmällä, mutta ajan kanssa olemme hioutuneet yhteen kuin vanha pariskunta! ;) Vaikka ulkomaisissa blogeissa sitä näkyykin, niin laukkujen rajallinen määrä ja hinta kuitenkin tekee siitä edelleen suht harvinaisen, joten mua ei ainakaan vielä huoleta... :)

      Poista
  8. Célinen luggage tote, pradan saffiano tote ja chanelin joku pieni suloinen klassikko.. Onhan siinä haaveita kerrakseen ja kaikki runsaasti budjettini ulkopuolella. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ainiin, piti vielä sanomani, että jos haluaa uniikin laukun, jonka on itse suunnitellut, sellaisen voi toteuttaa nippa nappa nimisessä nahkapajassa Helsingissä ja vielä yllättävän huokeaan hintaan..

      Poista
    2. Aina saa ja pitää haaveilla!! ;)

      Poista
  9. Nyt tuntuu siltä ettei moni laukku säväytä tarpeeksi, ja siksi olen viime aikoina keskittynyt lähinnä kenkä- ja koruostoksiin :D

    En omista vielä yhtään Balenciagaa enkä Givenchyä, joten siksi olen katsellut jotain sopivaa heidän mallistoistaan. Innostuin Givenchyn Nightingale totesta myös tuon Olivian laukun lisäksi, se kun on pysynyt klassikkona jo monen monta vuotta, samoin kuin Balenciagan perusmallit. RHoBH-Kylellä oli kiva perusmusta Nightingale :)

    -L-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sama täällä! Kengä- ja koruhimotukset ovat selkeitä jopa värin osalta, mutta laukuista en osaa just nyt sanoa juuta enkä jaata.... :) Nightingale on aina ollut suosikkini ja tykkään siitä jopa enemmän kuin tästä mallista, mutta se ei päätynyt listalle lötkön mallinsa vuoksi. Mä haluaisin jotain jämäkämpää... ehkä se Fendi olisi sitten ratkaisu, mikäli mä sille vielä vähän lämpeän..? :)

      Poista

Mahtavaa, että päätit jättää kommentin! Piristät päivääni! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...