lauantai 16. maaliskuuta 2013

MAC Cosmetics


Lupasin esitellä MACin ostoksiani paremmalla ajalla ja tässä näitä nyt tulisi. 
 

Tosiaan kuten kerroin, niin Jannika teki mulle jonkinsortin juhlameikin eli siihen käytettiin hirveän paljon eri tuotteita. Kaikki tuotteet mulla on listattuna, mutta neljä niistä päätyivät ostoskoriin asti.

Jannika kysyi miten paljon aikaa mä käytän meikkaamiseen arkena, mihin mä vastasin, että mahdollisimman vähän ja noin 15 min. Koska Jannikan mielestä se oli kuitenkin pitkä aika, jäinkin jälkeenpäin miettimään, mitkä olisivat ne avaintuotteet arkena, jotta voisin olla vielä nopeammin valmis, ilman, että ulkomuoto kärsii...? Hmm...tätä täytyy kysyä ensi kerralla....


Ensimmäinen tuote, jota halusin kokeilla oli MACin nestemäinen mineraalimeikkivoide. Mineraalimeikkijauheita olen käyttänyt jo kolmisen vuotta, mutta talven kuivattamalle iholle halusin pitkästä aikaa jotain nestemäistä. Myös työkaverini kehui kyseistä tuotetta! Ensivaikutelma meikkivoiteesta on hyvä - levittyy helposti, kuultaa läpi (niin, että pisamatkin näkyvät, eikä naama näytä maskilta) ja ennen kaikkea meikkivoide ei tunnu iholla!

Pienenpieni pelko on nyt tullut siitä, että mulla on viime päivinä ollut jotain ihme allergianäppylän näköisiä näppylöitä poskipäissä jne, eli paikoissa, joissa ei todellakaan normaalisti tule finneja. En tiedä, ehkä se johtuu talvesta, ehkä se on jotain muuta....mineraalimeikkien ideahan on pitkälti se, etteivät ne allergisoi...? Viime yönä laitoin antiseptista voidetta noihin kohtiin ja kaikki näpyt käytännössä katosi. Täytyy maanantaina aloittaa uusi meikkivoidekuuri ja katsoa miten käy...ehkä iho vaan pitkästä aikaa reagoi uusiin tuotteisiin? Mä todella toivon, että se on sitä ja ohimenevää!!


Toinen ostamani tuote on MACin peiteaine, jota käytän erityisesti silmien alla. Mä olin vuosia hirmutyytyväinen Lily Lolon jauheeseen, mutta tämä menee värinsä puolesta kevysti Lily Lolon ohi! Plussaa myöskin siitä, että peiteaine ei tunnu tahmealta eikä oikeastaan vaadi päälleen mitään puuteria tms. Tämän kerron siitä syystä, että ostin vuosi sitten todella hyvää peiteainetta Bobbi Brownilta. Se on kuitenkin aika rasvaista ja samasta paketista löytyykin toinen puuterinappi. Bobbia tulen todennäköisesti käyttämään iltameikissä ja silloin kun tummat silmänaluseni ovat erityisen tummat, kun taas tätä MACin peiteainetta arkena, silloin kun haluan olla nopeasti valmis.


Kolmas ostamani tuote on Paint Pot värissä Peintures. Kyseessä on voidemainen luomivärin pohjustusaine, jota voi käyttää myös sellaisenaan luomivärinä. Voide kuivuu nopeasti luomella ja kuulemma yhtä nopeasti myös purkissa, joten kansi kannattaa laittaa tiukasti kiinni! ...ja mahdollisimman nopeasti! Oma sävyni on vaalea ja ihonvärinen, mutta mietin, että voisin kokeilla myös jotain tummempaa sävyä, jolloin se toimisi paremmin luomivärinä. Elin Kling kehuu kovasti mm. värejä Quite Natural ja Ground Work.


Neljäs tuote, joka oli kenties kaikista akuutein ostos oli kulmakynä. Kuten kerron Lumene lopetti suosikkisävyni valmistamisen ja kaksi tilalle tullutta väriä ovat totaalisen huonoja mulle - toinen liian punainen, toinen liian tumma ja harmaa. MACilta löytyi kuin löytyikin ihana vaaleanruskea sävy Fling. Kynää ei tarvitse teroittaa, mikä on itseasiassa aika hyvä juttu, kun mulla se tuppasi aina aamukiireessä jäämään, ja koska kynä on hieman vahamainen, niin kulmakarvageeliäkään en ole enää tämän myötä käyttänyt.


Koska MACilla oli viime lauantaina menossa jokin kampanja, sain testiin myös heidän Zoom Lash ripsivärin. Tästä en osaa sanoa vielä mitään, koska mä jätän kaikki pienet paketin odottamaan joko matkoja tai sitten nykyisen värin loppumista.

Jos viime lauantaisesta meikistä haluaa hakea jotain kehityskohdetta, niin kyseessä on nimenomaan meikissä käytetty ripsiväri. Mulla se ei oikein toiminut ja samanlaista kommenttia olen kuullut myös muilta. Mutta toisaalta, kaikkien iho ja ripset ovat erilaisia ja se mikä toimii toisilla, ei välttämättä toimi toisilla... Seuraavaksi ostoslistallani on ainakin huulten pohjustusaine ja se sama huulikynä ja huulipuna, joita Jannika laittoin mulle viime lauantaina.... :)

4 kommenttia:

  1. Tosi hyviä ostoksia! Tuota peitevoidetta haluaisin kokeilla itsekin.:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo siitä mä olen kyllä tykännyt todella paljon! Ja kiva pieni purkki on helppo ottaa myös mukaan! :)

      Poista
  2. Kerro kun olet kokeillut ripsaria! Mulle ripsivärien osto on painajaismaista ilman muiden suosituksia. Olen pettynyt niin moneen. Jostain syystä itse löytämäni varisevat helposti ja ripset paakkuuntuvat jne...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen ollut tyytyväinen mun nykyiseen Estee Lauderin ripsariin, siitä on jossain täällä blogissa juttua pariin otteeseen. Sitten Lancomella on kanssa hyvät ripsarit, mm. Hypnose Drama ja sitten se uusi Betty Boop ripsari Hypnose Star. Jos tykkää isommasta harjasta, niin Diorin Diorshow, mutta ei Blackout. Siinä on mun suosikkeja! Hyvät ripset on koko meikin a ja o, muussa tapauksessa saatan kulkea jopa ilman ja pitää ilmeen mahd. kuulaana ja raikkaana... :)

      Poista

Mahtavaa, että päätit jättää kommentin! Piristät päivääni! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...