tiistai 13. marraskuuta 2012

Muotitietoinen, osa 1


Nyt mä kyllä todella kaivan verta nenästä, mutta katsoin äskön nauhalta Muotitietoisen ensimmäisen jakson ja mun on ihan pakko avautua! Jos joku ei katsonut, niin ohjelman yksi osio on se, missä "tunnettu bloggaaja stailaa taviksen". En tiedä idean taustaa, pääseekö asiakas valitsemaan bloggaajan tai saako hän kyseisiä vaatteita itselleen tai mikä on ylipäätään tämän osion tarkoitus ja anti, mutta mä olen kyllä todella pettynyt Karoliinan muodonmuutokseen, vaikka hän itse jaksoikin hymyillä koko ajan. Trendien seuraaminen on yksi asia. Toinen asia on kyky palvella asiakasta, kuunnella, ja toteuttaa se, mitä toinen pyytää, mutta samalla rohkaista astumaan oman mukavuusalueen ulkopuolelle. (Tästä voit lukea koko artikkelin.)



Tässä tapauksessa Karoliinasta ja tehtävänannosta kerrotaan näin (kirjoitusvirheet, eivät ole mun tekemiä.):

Ensimmäisessä jaksossa muodonmuutoksen kokee Lahdesta kotoisin oleva äidinkielen lehtori ja freelance-toimittaja Karoliina, 27. Kahden pienen lapsen äiti -haluaisi aikuistua pukeutumisen suhteen, kokee olevansa tyylillisesti liian teini toivoo saavuttavansa klassisen tyylin, jossa on särmää.

Asut on kyllä trendikkäitä ja varsinkin ensimmäinen hyvin Auroran näköinen, mutta mun nyt on pakko sanoa, että nämä on klassisesta tyylistä aika kaukana. Viimeinen asu on varmaan paras, mutta vähän on mittasuhteet kummalliset. Keskimmäinen joo, mutta epäilen, että Karoliina silläkään menee töihin kouluun (jos mihinkään) ja ensimmäisellä asulla mä en kyllä menisi yhteenkään työpaikkaan. Mun mielestä on kyseenalaista kun teinit pukeutuvat lyhyisiin sortseihin kouluun, saatikka että sitä tekisi opettaja - sorry, mä olen vähän konservatiivinen! Peittävät sukkahousut voisi pelastaa tilanteen vähän, mutta mä voin jo kuvitella, kuinka pikkupojat tai muut opettajat kommentoivat Karoliinan ruumiinosia. Jotenkin tuli sellainen fiilis, että Karoliinakaan ei ollut ihan myyty, vaikka toki noin periaatteessa olisi hauska olla mahdollisimman erilaisten ihmisten stailattavana, sillä tottahan se on, että jokainen näkee samat vaatekappaleet aivan eri tavalla ja siitä voi oppia. Mutta kuka siitä oppii enemmän, ihminen joka on jo luonut oman tyylin ja seuraa muotia, vai ihminen, joka on hukassa ja jonka aika menee pikkulasten hoitamiseen?

Mutta joo, mikä on tarinan opetus, kertokaa te mulle?

( Nyt mä menen katsomaan täydellisiä naisia ja valmiiksi kuumottaa korvia, sillä joku on kuitenkin eri mieltä. Mutta eri mieltä saa olla kunhan asian perustelee, mihin mä itsekin aina pyrin... En tiedä, vielä, olisiko kovin fiksua jatkaa tätä aihetta ensi viikolla....;)  )

16 kommenttia:

  1. joo, katsoin kanssa ja ei kyllä vakuuttanut. ei ohjelma, eikä stailaajat. enkä kyllä tykkää muutenkaan tosta suomiblogi-tyylistä, vaan oma makuni on klassinen. inhoan noita outoja yhdistelmiä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, en kyllä minäkään oikein ymmärrä.... Mielestäni huomion voi kiinnittää muutenkin kuin shokeeraamalla. :)

      Poista
  2. Mä olen kanssasi aivan samaa mieltä. Mauton, mauton ja ok, mutta noi lahkeet ja kengät?!?!?! Mun mielestä on muutenkin kyseenalaista tää bloggaajien "ammattimaistaminen", ovat sitten nykyään toimittajia, stailaajia, sisustajia yms. Ok, jotkut varmasti osaavatkin, mutta useimmiten vaikuttaa just niin halvalla tehdyltä kuin onkin (siis tuskin saavatkaan samaa korvausta työstään kuin oikeat ammattilaiset). Eipä tosiaan vakuuttanut tämä sarjakaan. Veitolakin oli ihan mielettömän väsyneen näköinen ja oloinen...

    Mukavaa iltaa sulle!

    -N

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen samaa mieltä. Varmasti joukossa on osaavia ihmisiä, en haluaisi itsekään leimautua pelkäksi bloggaajaksi, mutta monesti blogi nousee suosioon muista syistä, kuin sen takia, että olisi opiskellut alaa tai olisi synnynnäisesti lahjakas... Mutta toki mä ymmärrän, että ihmiset tykkää eri asioista ja onhan sillä varmasti monia syitä, miksi toiset blogit ovat luetumpia kuin toiset! Ja Veitolan "huumoria" en kyllä ole koskaan oikein ymmärtänyt. Mutta again, kukin tyylillään. :)

      Poista
  3. Joo, aika järkky! Eka kuva jotenki pissismäinen, toinen kuva tätimäinen ja kolmas oli ihan ok, mut tosiaan niinku joku sanoki oudot lahkeet ja kengät yhdistelmä.

    VastaaPoista
  4. Mä oon ainaki huomannu, että jos bloggaaja stailaa (tv:ssä, lehdissä, kaupoissa) niin ne tekee sen niin omalle tyylillään uskollisena että.. tekee itsensä kopioita. Mun mielestä ideana ois pukea stailattavat heille sopivalla tyylillä. Eikä todellakaan kaikista ole stylisteiksi vaikka kuinka blogi olisi (pukeutuisi sitten muotiin tai farkkuihin&converseihin..)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on varmaan aina riskinä, että valitsee vaatteita, joista itse tykkään, mutta uskoisin, että stylisti kuitenkin katsoo enemmän ihmisen vartolotyyppiä, millaiset värit käy jne. Ja tuntui jotenkin hassulta, että nuori, nätti ja hyväkroppainen nainen hukkui stailauksen taakse.... Eihän sisustussuunnittelijatkaan tee omia unelmien kotejaan vaan asiakkaiden unelmien koteja! :)

      Poista
  5. Aivan samat ajatukset kun ohjelmaa eilen katsoin. Miksi, miksi ihmeessä Suomessa muodista pitää tehdä rumaa ja outoa?? Ja tässä "stailausta" teki kyllä pahaa katsoa, en vaan ymmärrä... -annika

    VastaaPoista
  6. Mulla meni ohi toi aloitus. Tosin ei taida paljonkaan haitata? Noista stailauskuvista tulee mieleen oma kokemukseni pukeutumisneuvonnasta. Neuvoja oli vanhempi rouvashenkilö ja hän tuputti minulle nuorelle hyvin miesvaltaisessa työpaikassa työskentelevälle naiselle tikkujakkua, frillapaitapuseroita ja kultaisia kenkiä työvaatteeksi. Näistä huokuu samaa, neuvoja on löytynyt kivoja vaatteita, mutta jää vähän epäselväksi, vastaavatko ne mitenkään toiveita. Toivottavasti ohjelman stailattava oli tyytyväisempi kuin minä aikanaan, eikä vain kokemusta rikkaampi. -MK

    VastaaPoista
  7. Koko ohjelma oli niin nolo ja väkisin puskettu että pahaa teki! :-(
    Milloin muodista tuli noin masentava asia? Muodin pitäisi olla kiva juttu mutta tuo sarja sai lähinnä aikaan sen ettei edes kiinnosta mennä vaateliikkeisiin vähään aikaan, paitsi ulkomailla :-D
    -krisse

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aivan samaa mielta! suorastaan nolotti koko ohjelma ja stailaus osio todella katastrofaalinen, huh. Ja tan ohjelman perusteella tosiaan muoti on lahinna masentava asia...
      Tuli niin ikava Susannaa ja Trinnyta, jotka aina auttoivat ihmisia siina jenkkisarjassa ottaen todella huomioon stailattavan tyylin ja vartalon!!!!
      t. anna

      Poista
  8. En tykännyt minäkään, Aurora kloonasi stailattavan itsensä näköiseksi. Ja minäkään en kyllä noissa kokonaisuuksissa töihin menisi.

    VastaaPoista
  9. Heh, mikä juttu! Missasin kyseisen ohjelman! Opet EIVÄT PUKEUDU mikrosortseihin, eivät ainakaan yläasteen opet, se on varma. Puolimielistä juttua oppilailta tulee muutenkin nuorille naisille, joten sortsit -ei. Eivät todellakaan ole onnistuneita stailauksia... :(

    VastaaPoista
  10. Jep, ollaan niin samoilla linjoilla tämän asian suhteen.

    VastaaPoista
  11. Ihan samoilla linjoilla kanssasi! Jotenkin tuli ihan hölmö fiilis ohjelmaa katsoessani!:D Tuo kolmas stailaus on ihan kaunis, mutta en kyllä tiedä onko se yhtään stailattavan itsensä näköinen. Ja tuo shortsien käyttö opettajalla on omasta mielestäni ehdoton nounou!
    Tuo toinen stailaus on aika katastrofi mun mielestä. Ei iske sitten yhtään!:D

    VastaaPoista
  12. Jokainen tuttu joka oli tuon ohjelman lisäkseni katsonut, sanoi että oli aivan typerä ja turha. Paras kuulemani kommentti oli se että elämästä meni puolituntinen hukkaan kun tuli katsottua :D Itse tallensin boxille ja kuvakelasin suurimmaksi osaksi.

    -L-

    VastaaPoista

Mahtavaa, että päätit jättää kommentin! Piristät päivääni! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...