sunnuntai 29. tammikuuta 2012

8 asiaa itsestäni

Sain Fashiomamalta haasteen, jota lähdinkin heti sunnuntain kunniaksi toteuttamaan, jotenkin mä onnistun paisuttamaan näitä haasteita aina kilometrin pitkiksi, joten näin saattaa käydä nytkin.... :) Tehtävänä on kertoa kahdeksan asiaa itsestäni ja suurin haaste taitaa ollakin se, mitä uutta kertoisin...ei sillä, että olisin paljastanut kaikkea itsestäni, vaan se miten tuon pään saisi taas toimimaan sunnuntaina! ;)

1. Fashiomama heitti, että häntä varmaan pidetään nyt sekopäänä näiden paljastusten jälkeen, kun hän mm. puhuu itsekseen kotona yksin ollessaan, mutta hei, pistäkäähän paremmaksi!!! Mä nimittäin puhun aika paljonkin autoilessani, parasta/oudointa puheissani on ehkä se, että puhun paljon vierailla kielillä esimerkiksi englanniksi. Lisäksi mun puheet ei oo pelkästään mitään sellaista, että "kuka urpo tuolla edessä oikein ajaa" tai "onpa söpö koira" tai "vaihtuis jo valot", vaan mun puheet on enemmänkin sellaisia vaikutuspuheita, ikään kuin olisin joku toimitusjohtaja tai presidentti - mä siis niin ikään "harjoittelen" puhumaan ääneen kaikkia niitä asioita, joilla voin vaikuttaa ihmisiin.....How freak is that, haha!! ;) Toisaalta nämä harjoitukset eivät ehkä ole menneet ihan hukkaan, koska mua pidetään yleensä aika hyvänä puhujana ja kirjoittajana, mutta näinhän se on, harjoitus tekee mestarin....kukaan vaan ei arvaa miten mä harjoittelen! ;)


2. Mä unelmoin salaa yrittäjyydestä, mutta vielä en ole keksinyt mikä olisi niin kuningasidea, että sillä voisi elättää itsensä. Toki en ole pettynyt elämääni, vaikka musta ei koskaan yrittäjää tulisi, mutta olisihan se ihanaa, jos voisi itse päättää kaikista asioista, silloin ei voisi syyttää epäonnistumisista kuin itseään. Siinä oppisi koko ajan uutta omista virheistään ja onnistumiset tuntuisivat tuhat kertaa paremmilta. Voisin pitää koirat mukana toimistolla, niin että ei tarttisi aamulla katsoa kahta surunaamaa, kun lähtee pois ja voisin sisustaa työhuoneeni just niin kuin itse haluan. Luonnollisesti kaikesta eniten haluaisin toimia muoti, viestintä tai PR-alalla, vaikka kaikkia opintojani en pääsisikään näissä hyödyntämään....mutta tämä ovat aina olleet mulle eräänlainen kutsumusammatti, vaikka en sitä pikkulapsena osannutkaan pukea sanoiksi. Eikös olisi ihanaa, jos oma toimisto voisi näyttää tältä.... ?


3. Olen aina rakastanut kahvin tuoksua, jopa 4 vuotiaana odotin viikonloppua, että saisin kahvia. Äidin mielestä se ei ollut lapselle terveellistä, mutta sain kuitenkin aina kinuttua minikupillisen kahvia, joka tarkoitti mun tapauksessa vettä, maitoa, sokeria ja pientä hippua pikakahvia, josta tuli lähinnä tuoksu. Ah, mä rakastin sitä!!! Siihen päälle vielä isän tekemiä lämpimiä leipiä ja keitettyjä kananmunia ja aamu alkoi täydellisesti.... Ei taida olla ihan normipikkulapsen aamupalaideaali?? ;) No mutta, nykyään mulle tulee kahvista helposti huono olo ja yritän välttää sen juomista, mutta näin ei käy pikakahvin kanssa, jonka löysin taas pari vuotta sitten uudestaan.... Ja just tänään aamulla kun vedin kuuluisan aamupalani, niin kaikki ne ihanat muistot vuosien takaa palasivat uudestaan mieleeni!! :)


4. Meillä oli tapana kotona toivoa aina jotain kun vuosi vaihtui ja kello löi kaksitoista. Toki synttäreilläkin sai toivoa kun puhalsi kynttilät, mutta jostain syystä kaikesta taianomaisimmat hetket muistan vuoden vaihtumisista. Joka vuosi toivoin samaa asiaa: pitkiä hiuksia! Noin puolitoista vuotta sitten sain sellaiset, kun kokeilin ompelupidennystä. Tällä hetkellä hiukseni ovat taas olkapäänmittaiset, koska en osaa päättää onko pitkät hiukset sittenkään mun juttu, enää... Tavallaan ne on ihanat, varsinkin kun ne laittaa, mutta koska en jaksa puunaa itseäni päivittäin, lyhyempi malli on helpompi ja ehkä jotenkin aikuismaisempi....? Silti aina kun näen vastaavia kuvia kuin mitä tossa alla on tai näen ihmisillä upeita pitkiä hiuksia, pitkät hiukset alkaa taas himottaa...


5. Olen käynyt kerran hampaiden valkaisussa Hollywood Smilessa, mutta vaikka paikkaa moni kehuukin, niin mielestäni itse en huomannut mitään eroa omissa hampaissani!! Epäilyttävää oli jo se, että alkutestissä hampaani olivat vaaleimmat mahdolliset, mutta vaalennus silti tehtiin, laskutettiin ja tuloksena sain ehkä vähän vaaleammat takahampaat....pettymys! Tiedän, että vaalennus ei ole kenties kaikesta turvallisin vaihtoehto hampaille ja tiedän, että julkkiksilla on posliinihampaita, mutta kaikesta tästä informaatiosta huolimatta unelmoin oikeasta hollywood smilesta värinsä puolesta. Toivoisin löytäväni vaalennuksen, joka toimii.... onko kellään kokemusta Zoomista? Tai osaako joku suositella hyvää paikkaa pääkaupunkiseudulla??


6. Kauneuspuolella jatketaan, eli täytyy tunnustaa, että sinä aikana kun mulla oli rakennekynnet (noin 4 vuotta), musta tuli ihan järkyttävän laiska hoitamaan kynsiäni, sitä ennen mä olin ihan pro! Peruskoulussakin tein itselleni kaikenmaailman kynsikoristeita ja kaikki aina ihmetteli, miten mulla on niin upeat kynnet, vaikka pelaan lentopalloa. Nyt ne ajat ovat mennyttä....miettikää olen jo 5 päivää suunnitellut lakkaavani kynteni, mutta mitään ei ole tapahtunut, niin kuin sitä ei voisi tehdä tässä nyt samalla?!! Mistä tulikin mieleen, että nyt mä sen teen...



7. Kaikista trendikkäistä ruokalajeista ja diettihömpötyksistä huolimatta, mä rakastan perunoita! Mä voisin syödä niitä joka päivä jos olisi pakko, enkä varmaan koskaan kyllästyisi. Samaa en voi sanoa pastasta, riisistä tai nuudeleista....puhumattakaan siitä, että vetäisin pelkkää salaattia! Mä pelkään sitä, että joku päivä musta tulee vanha ja tulee se hetki, kun en voikaan syödä enää ihan mitä vaan....siihen mennessä on pakko addiktoitua urheiluun uudestaan. Lentopallon lopetettuani, mulla on ollut hieman vaikeuksia löytää säännöllinen rytmi liikkumisessa, mutta kaipa sitä ihminen tekee ihmeitä, kun on pakko. Vähänkö mä odotan kevättä ja uusia pottuja! :)


8. Mulla on erikoisia tuoksumieltymyksiä lapsesta asti...tai no erikoisia ja erikoisia, mutta silti... Mä rakastan meren tuoksua ja nimenomaan täällä pohjoisessa, välimerellä en ole oikein koskaan kiinnittänyt huomiota, että se tuoksuisi millekkään.... Mutta esimerkiksi kaivarin rannassa on sellainen ominainen tuoksu, johon mielelläni heräisin joka aamu. Toisaalta taas vaikka en ole yhtään metsä/mökki-ihminen, mä rakastan puun tuoksua, muistan aina nuuhkineeni siskon puista korurasiaa. Myös puusauna tai saunatuoksut on ihan must. Kolmannen mainitakseni, mä tykkään lähes jokaisesta miesten tuoksusta, mutta sen sijaan jonkun tuoksun löytäminen itselleni naisten valikoimista on pienoinen päänsärky!



Huh, menipä tähän taas aikaa! :) Haastan kaikki mukaan ja laittakaa vaikka linkkiä tänne, jos teette oman haasteenne blogissa! Nyt ikeaan.... :)

(kuvat: we heart it)

5 kommenttia:

  1. Mul on tohon hammasjuttuun yks hyvä ratkaisu: kuoret. Mun faija otti sellaset ja siin saa täydellisen malliset ja väriset hampaat. Tosin meijän iskä otti luonnonvalkosen sävyn, koska ei haluu olla liian Hollywood, hehe:D Toisaalt tää homma on aika tyyris Suomessa...

    VastaaPoista
  2. Linda, no sitähän se ainakin on jos ei muuta! En tiedä, en kyllä uskalla tehdä mitään noin radikaalia, jos hampaat olisi ihan katastrofi, niin se olisi asia erikseen, mutta en uskalla ottaa riskiä ok-hampailla + se hinta... nyt kyllä kiinnostaisi hymyklinikan palvelut! :)

    VastaaPoista
  3. oikeesti mäkin haluisin vaaleamman hymyn muutenkin ihania asioita, joita olit oikeesti ajatellut. taas oppi tuntemaan sua lisää!-sofia

    VastaaPoista
  4. Hehee, tunnistan noista omia "outoja" piirteitä myös :D Esimerkiksi olen aina lauleskellut autossa yksin ajaessani, vuosivuosikaudet ja sitten kerran tajusin että oho istun avoautossa (edellinen autoni) ja katto on tottakai alhaalla ja siksi kaikki kyttää liikennevaloissa. Ei minun ääni sieltä kamalimmasta päästä ole, mutta aika lujaa kyllä lähtee.

    Lapsena minulla oli pari sellaista paikkaa jossa käytiin mummon kanssa kylässä ja joissa piti aina välttämättä saada maitosokerikahvia, jostain syystä se tuoksui ja maistui niin hyvältä muualla. Olikohan se sitten aitoa pannukahvia, en muista.

    Minulla on myös pottuhimo, ja suosikkini on perunamuusi joka puristettu jauhoisista perunoista ja sekaan laitetaan kirnuvoita, kermaa ja merisuolaa ja sekoitetaan ihanan kuohkeaksi. Joskus puristan siihen myös uunissa ensin karamellimaiseksi paahdettua valkosipulia. Palloperunat ja ranskalaiset myös suosikkeja, sekä valkosipuliperunavuoka ja tottakai uudet perunat alkukesästä.
    Perunahan sisältää paljon kaliumia joka on tärkeä sydämelle, hermostolle ja lihaksistolle joten hyvällä omallatunnolla voi syödä :) Moni pelkää sitä turhaan hiilareiden ja tärkkelyksen takia.

    Olen käynyt Beyond -hammasvalkaisussa vuosi sitten, eli se on nopeampi ja tehokkaampi kuin Zoom. Hampaat pysyivät tosi valkoisina muutaman päivän ja sitten ne palautuivat ennalleen. Vihloi vaan jonkin verran muutaman tunnin verran sen käsittelyn jälkeen joten piti napata muutama särkylääke. Minulla on melko vaaleat hampaat luonnostaan. Parhaimman ja tasaisimman lopputuloksen olen kuitenkin saanut Crestin valkaisuliuskoilla joita olen ostanut Jenkeistä ja lisäksi ne ovat niin edullisiakin. Nyt näyttää tosin siltä että kirkas jenkkihymy alkaa olla menneen talven lumia ja tilalle on tullut enemmän normaalin sävyistä eurooppahymyä, esim. malleilla.

    Olen ollut osakkaana parissa yrityksessä nuorempana, mutta myin osuuteni koska firma vei liikaa aikaani ja koska opiskelin vielä samoihin aikoihin. Minua kun ei sitä paitsi kiinnostanut yhtään firman taloushallinnollinen puoli, markkinointi-ihminen kun olen.

    Välillä ostelen ja hamstraan kynsilakkoja ihan typeriä määriä ja suunnittelen että minkä asun kanssa laitan mitäkin, mutta sitten sen värin kynsiin saakka saaminen on toinen juttu eli lykkään sitä aina niin kauan kuin mahdollista koska siihen menee aikaa että sen saa siistiksi ja kuivaksi.

    -L-

    VastaaPoista
  5. Sofia, pikkuhiljaa! ;)

    L, WOW! Onpa kiva, kun jätit noin pitkän kommentin, kiva tuntea teitäkin siellä ruudun toisella puolella!! :)

    VastaaPoista

Mahtavaa, että päätit jättää kommentin! Piristät päivääni! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...