perjantai 16. syyskuuta 2011

sushihimo

Mä en kestä, nyt on tehny niin kauan mieli susheja, että kuola valuu, enkä puhu tunneista vaan päivistä!!! Mä ne oo pystyny keskittymään tänään mihinkään kun mielessä on vain yksi asia - hullua!!




En kertonutkaan, että Tallinnan reissulla satuimme vahingossa menemään Viruskeskukseen Silk Sushi paikkaan ja söin Nykin spotin lisäksi parhaimmat sushit ever, ja mä tarkoitan EVER!!! Mä olisin valmis ottaa huomenna laivaliput sinne, ihan vain ruoan takia! Suunnittelen tässä jo, että ostaisin samalla mukaanikin kotiin pari satsia, mutta eihän se tietenkään olisi sama asia.... No joo, Tallinnaan mä en yksin lähden näin extempore, mutta sushihimolle täytyisi tehdä jotain ja äkkiä!! Mä oon ihan masentunut, kun tänään joutuu syömään pitsaa......

Missä helsingissä saa kirjaimellisesti suussasulavaa sushia, kaiken maailman täytteillä ja hienoilla koristeluilla? Tokio55 on hyvä, Koto hyvä, mutta ei niin hyvä, Kampin pari paikkaa menettelee, mutta ei todellakaan hintansa arvoisia.....hmmmm?? Eli missä? Enkä mä tarkoita mitään nyrkin kokoisia riisipalloja, joiden päällä on yksi jumalattoman kokoinen kampasimpukka!!

15 kommenttia:

  1. Täällä toinen vakavassa sushinhimossa kärvistelevä... Hyvää sushia Helsingissä saa Tokyo 55:n (niiden Tokyomaki on taivas!) lisäksi Fredalta Sushibar+Winesta ja Hesperianpuiston Umeshusta. Itselle uusi, mielettömän hyvä tuttavuus on Hanko-sushi (mm. Jumbossa), ehdottomasti parhaat California-rullat!

    VastaaPoista
  2. manjaana, se on hirveä tunne, eikä lähde kuin syömällä!! Hei kiitos vinkeistä, mä olin kuullu negatiivista Ison Omenan Hanko-sushista, mutta ehkä Jumbossa tai (Sellossakin?) on parempaa ruokaa? Aaaaa, mä en kestä......

    VastaaPoista
  3. Iso Omenan Hanko Sushi on hyvä, samoin Hangon ravintola ja Nauvon kesällä. Sellossa ei ole, vaan siellä on sellainen M-kirjaimella (Masubi?) alkava kioski, aivan kamala, eilen jäi puolet syömättä. Jumboon/ Vantaalle asti en ikinä lähtisi sushin perässä.

    VastaaPoista
  4. Anonyymi, ha, taitaa muuten olla Masabi?? Nyt kun sanoit, niin tuli mieleen! Jumbo, ois mulla työmatkan varrella, tuskin muuten itsekään ajaisin sinne asti - joskin, aina lähempänä kuin Hanko tai Tallinna! ;)
    Joku jossain blogissa kehui Forumin paikkaa, GT:tä vastapäätä, mutta mä olin käyny siellä aiemmin ja ruoka oli karseeta, palvelu hidasta, sain lasin toisesta pöydästä, jossa oli huulipunan jäljet ja yrittivät laskuttaa enemmän, joten ei jalallakaan enää sinne!

    VastaaPoista
  5. Masabi on sellaista äijämeininkiä, ei maistu jos on aiemmin syönyt oikeasti hyvää sushia :) Olen käväissyt Ison Omenan Hanko Sushissakin ja en kokenut sitä lainkaan huonoksi, ahtaat tilat siellä tosin on.

    Hei muuten onhan Helsingissä vielä Yume, sekin on hyvä!!

    VastaaPoista
  6. Yume on tosiaan hyvä, mutta ehkä enemmän iltapaikka, ei niinkään pikalounas tai take away. Hanko Sushi on meillä "take away lähellä kotia".
    Nimim. Aiemmin hanko sushia kommentoinut

    VastaaPoista
  7. Mä innostuin tosta Sushibar+Winesta, siinä kun on just sellaisia susheja, että on paljon eri täytteitä, vihanneksia, majoneesia ja tuorejuustoa. Umeshu vaikutti kivannäköiseltä, mutta se mikä Helsingissä on just aina tökkiny, että se on se riisi ja yksi täyte, eikä sitten muuta. Nykissä syötiin sellaista piperrystä, että oksat pois, jää valitettavasti kotitekoisetkin kakkoseksi, ja Tallinnassa oli kanssa sama juttu! :) No pitää ensihätään kokeilla ainakin toi Hanko, kun on kanssa varmaan lähin paikka kotoa ja sitten nuo kaikki muut - kiitti hirveesti vinkeistä ja kommenteistanne, kiva kuulla muiden mielipiteitä, eikä pelkkiä paikkojen nimiä! :)

    VastaaPoista
  8. Hyviä paikkoja on mm. Raku Ya (ehkä paras, mutta on illallispaikka), Umeshu, Yume, Tokyo 55 ja Wanhassa Kauppahallissa oleva Norimaru sushibar...

    Ajattelin itse testata (varmaan 5 vuoden jälkeen) Daruma Sushin Kampista, niillä kun on erilaisia jättirullia, jotka on mun suosikkeja! Ja niiden victory Roll on kuulema herrrkullinen :)

    Jos käyt Hanko Sushissa (joka ei kyllä ole kummoinen, sieltä saa sellaista ok-makuista sushia), niin ota ainakin Futomaki-rullat ja Inari nigireitä!

    VastaaPoista
  9. Kuten ensimmäinen kommentoija, niin Tokyo 55 ja heidän Tokyomakit, naa-am! Niin ja Geishat! Ooh, tuli sushi-himo!!

    VastaaPoista
  10. Marissa, kiitos lisävinkeistä, nälkä kasvaa lukiessa! ;)

    VastaaPoista
  11. Char, Tokio55 on kyllä mun suosikki Helsingissä, kun on kerran löytänyt hyvän ja pettyny pari kertaa muualla, niin en ole sitten viitsinytkään mennä muualle, mutta kiva, kun nyt on saanu vähän lisää vinkkejä!! :)

    VastaaPoista
  12. Mielestäni on tietty vähän eroa haluaako nopeasti sushia lounaaksi vai meneekö iltaa istumaan. Hanko on nimenomaan lounas ja noutopaikka ja moni muu sitten enemmän ehkä iltapaikka.

    VastaaPoista
  13. Totta, mutta onneksi meillä on makuja niin monia ja jokaiselle löytyy jotain tilaisuuteen sopivaa! :)

    VastaaPoista
  14. Sushi'n'roll Pietarinkadulla on aivan ykkönen! Persoonallisempaa sushia, todella tuoretta enkä kertaakaan ole joutunut pettymään! Koto, Umeshu ja Tokyo55 tulee perässä.. Hanko sushi on kamalaa kuraa :(

    VastaaPoista
  15. Ehdottomasti elämäni parhaimmat sushit olen syönyt Jenkeissä SushiSamba:ssa, joita on mm. New Yorkissa, Miamissa ja Chicagossa. Kyseinen Nykin ravintola oli mukana siinä Sinkkuelämää -sarjan kohtauksessa jossa Samantha heitti martinidrinksun pettäjä-Richardin naamalle :D

    Pääkaupunkiseudun parasta ja tuoreinta noutosushia olen saanut Ompun ja Jumbon Hanko Sushi -ravintoloissa. Lisäksi heillä on niissä kunnon palaset kalaa, eikä pelkkää riisiä jollain tosi ohuella kalaviipaleella kuten monissa paikoissa on.

    -L-

    VastaaPoista

Mahtavaa, että päätit jättää kommentin! Piristät päivääni! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...